سالمندان وابسته به تخت در خراسان جنوبی حمایت می‌شوند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: یکی از برنامه‌های امسال شناسایی سالمندان معلول سه دهک پایین است که ضمن تحت پوشش قرار دادن آنها، مستمری هم برقرار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن شرفی روز چهارشنبه در نشست شورای سالمندان استان ادامه داد: در همین راستا افراد سالمند وابسته به تخت حق پرستاری دریافت می‌کنند و مستمری هم امسال ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی گفت: تامین اقلام کمک توانبخشی و مشاوره رایگان از دیگر خدمات بهزیستی به سالمندان است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سالمندان وابسته به تخت جزو فراموش شدگان هستند افزود: دیدار و سرکشی مسوولان با هدف رفع مشکلات سالمندان مورد انتظار است.

وی بیان کرد: برنامه تامین وسایل کمک توانبخشی سالمندان پیشنهاد شده که ۲۰ میلیارد ریال برای آن پیش بینی کردیم و انتظار است این اعتبار در اولویت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار گیرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: ۳۰ هزار سالمند استان تحت پوشش کمیته امداد هستند که در برنامه‌های مختلف مورد حمایت قرار می‌گیرند.

سید رضا حسینی افزود: اعزام سالمندان به مشهد مقدس، برگزاری جشن سالمندان در اردوگاه بهلگرد، توزیع هزار سبد غذایی و هم‌افزایی با بهزیستی برای ارائه خدمات بهتر از جمله برنامه‌های کمیته امداد در روز سالمند است.

وی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی در پایش سلامت جامعه سالمندی اظهار کرد: سالمندان تحت پوشش کمیته امداد پوشینه می‌شوند که در این خصوص نیازمند کمک بیشتری هستیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: کارت منزلت برای جامعه هدف سالمندی با همکاری شهرداری‌ها تهیه‌ می‌شود به این امید که بخشی از نیازهای آنها در حوزه شهری رفع شود.

سالمندان وابسته به تخت در خراسان جنوبی حمایت می‌شوند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: ایجاد نشاط بین جامعه سالمندی استان از موضوعات مهم است که دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه تلاش کنند و به درک واحد برسند.

حسینعلی نخعی افزود: شورای ساماندهی امور سالمندی استان آیین نامه دارد که همه دستگاه‌های اجرایی باید آن را مطالعه تا منظور از ساماندهی را درک کنند.

وی بهبود روش‌ها و ارائه خدمات در حوزه‌های بهداشت، سلامت، رفاهی و توانبخشی به منظور ایجاد نشاط در جامعه سالمندان را از مهمترین اهداف ساماندهی عنوان کرد و گفت: برای کمک به جامعه سالمندی باید دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای دستورالعمل‌های شورای ساماندهی سالمندان باشند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه سالمندان الگوی مجسم برای نسل جدید هستند ادامه داد: همه ما وارد دوران سالمندی خواهیم شد لذا باید با تخصص، تجربه و دانش به سالمندان کمک کرد.

وی تاکید کرد: تداوم خدمات به سالمندان در کنار تکریم آنان باید مورد توجه باشد و مهمترین اقدام رفع نیازهای اساسی سالمندان است.

نخعی با تاکید بر تامین حداقل نیاز سالمندان از سوی دستگاه‌های ذیربط گفت: باید اعتبارات و برنامه‌ها هدفمند شود تا بتوان نیازی را از جامعه سالمندان رفع کرد.

وی افزود : حفظ احترام و شأن سالمندان همواره مورد تاکید است و در این زمینه باید از سازمان‌های مردم نهاد نیز کمک گرفت تا در تکریم سالمندان وارد میدان شوند.

تخصیص بلیط نیمه بهای سینما، برگزاری المپیاد ورزشی، اختصاص استخر شنا، ویزیت پزشک عمومی و تست فشار خون رایگان از جمله برنامه‌های ارائه شده دستگاه‌های اجرایی به مناسبت روز سالمند در استان اعلام شد.

اول اکتبر همزمان با نهم مهر امسال روز جهانی سالمندان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha