یک میلیون نفر در جنوب تهران از خدمات شبکه بهداشت و درمان ری برخوردارند

شهرری - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری اعلام کرد که این شبکه با برخورداری از ۲ مرکز شبانه روزی، ۲۸ مرکز خدمات جامع سلامت، ۶۵ پایگاه سلامت و  ۲۵ خانه بهداشت به جمعیتی حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌کند.

دکتر مصطفی امینی ضمن بزرگداشت روز پزشک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، به حدود یک میلیون نفر در این شهرستان خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌دهد و در تامین سلامت مردم، پیشگیری مقدم بر درمان بوده و این رسالت اصلی شبکه های بهداشت و درمان است که در تمامی نقاط کشور، روستاها و شهرها با انجام مراقبت‌های اولیه بهداشتی در این راستا تلاش می کنند و پزشکان در این راه نقش مهمی دارند.

وی گفت: نقش پزشکان به همراه سایر از اعضای تیم سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت در پیشگیری در کاهش ابتلا به بیماری های مختلف مانند دیابت، فشارخون و بیماری های قلبی عروقی و انواع سرطان ها داشته و این خود در کاهش هزینه های مردم و کشور و کاهش درد و رنج های مردم نفش دارد و حقیقتا پیشرفت های پزشکی در سالهای اخیر در کشور بسیار زیاد و ارزشمند بوده و ما باید قدردان، دانشمندان علوم پزشکی که این سرآمدی را در دنیا برای کشورمان خلق کرده اند باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در بزرگداشت روز پزشک گفت: مداوای انسان‌ها نشان از تعهد به انسانیت است و اگر احساس تعهد به انسانیت نبود، پیشرفت‌های پزشکی اتفاق نمی‌افتاد.

یکم شهریور ماه، زادروز حکیم ابوعلی سینا می باشد، این روز فرصتی برای ادای احترام به تلاش های فراوان و زحمت های بی وقفه قشری است که جامعه پزشکی طیف بزرگی از پزشکان، پرستاران، داروسازان و پیراپزشکان را شامل می شود که سلامت جسمی و امنیت روحی را برای جامعه به ارمغان می آورند.

یک میلیون نفر در جنوب تهران از خدمات شبکه بهداشت و درمان ری برخوردارند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری افزود: یکی از مراتب مجاهده در راه خدا مداوای انسانها است بنابراین پزشکان مجاهدین راه خدا هستند و اگر احساس تعهد به انسانیت نبود بی شک پیشرفت‌های پزشکی که امروزه شاهد آن هستیم اتفاق نمی افتاد.

یک میلیون نفر در جنوب تهران از خدمات شبکه بهداشت و درمان ری برخوردارند

امینی اظهار داشت: در گذشته و اکنون پزشکانی بوده و هستند که صادقانه، صمیمانه و خالصانه تمام وجودشان را تقدیم مردم کردند و این افراد با عشق مشغول خدمت رسانی به مردم جامعه هستند تا سلامتی و تندرستی مردم را تامین کنند و ما یاد در گذشتگان و شهدای این عرصه را گرامی می داریم و زحمات تمام همکاران پزشک، اساتید و پیشکسوتان این عرصه را ارج می نهیم.

یک میلیون نفر در جنوب تهران از خدمات شبکه بهداشت و درمان ری برخوردارند

وی خاطرنشان کرد: در نظام سلامت کشورمان جایگاه بهداشت بسیار ارزشمند است و در تامین سلامت مردم پبشگیری بر درمان مقدم است، رسالت اصلی شبکه های بهداشت و درمان در روستاها و شهرهای کشور انجام مراقبت های اولیه بهداشتی است و پزشکان مسئول تیم سلامت هر منطقه بوده و در این راه نقش بسیار مهمی دارند.
وی تصریح کرد: تلاش شبانه روزی همه پزشکان در سراسر ایران عزیز قابل تقدیر و احترام است و من شاهد فداکاری های پزشکان در مناطق جنوب تهران و روستاها هستم و چیزی جز ایثار و از خود گذشتکی در آنها نمی بینم و جز با انگیزه معنوی و انسان دوستانه قدم در این راه نگذاشته اند.

در تقویم ملی ایرانیان، امروز، یکم شهریور روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک نامگذاری شده است

یک میلیون نفر در جنوب تهران از خدمات شبکه بهداشت و درمان ری برخوردارند

ابوعلی سینا، دانشمند و طبیب زبردست ایرانی در قرن چهارم و پنجم قمری است که ازجمله مشهورترین و تاثیرگذارترین شخصیت‌های ایران‌زمین و جهان است و با آثار گرانسنگ در زمینه فلسفه و پزشکی شناخته شده است. کتاب شفا یک دانشنامه علمی و فلسفی جامع است و کتاب قانون نیز در موضوع پزشکی و از جمله معروف‌ترین آثار ابن‌سینا به شمار می‌رود و به واسطه نقش بی‌بدیل او در ترویج دانش پزشکی به نام پزشک نامگذاری شده است. علم پزشکی ایران در میان کشورهای جهان جایگاه ممتازی دارد و تاریخ پرشکوه ایران پزشکان زیادی را در دامن پرورانده است که منشأ آثار و برکات زیادی بوده‌اند؛ برای نمونه پزشکانی که در هشت سال دفاع مقدس از خود رشادت نشان دادند و پزشکانی که دوران همه‌گیری بیماری منحوس کرونا به‌عنوان مدافعان سلامت از خودت رشادت‌ها نشان دادند.

یک میلیون نفر در جنوب تهران از خدمات شبکه بهداشت و درمان ری برخوردارند

شهرری مرکز شهرستان ری در جنوب استان تهران و به نام قبله تهران شهرت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha