توزیع ۱۰۸ هزار پرس غذا بین زائران مرز مهران توسط موکب نیروی پدافند هوایی ارتش

ایلام - ایرنا - فرمانده گروه پشتیبانی آماد و ترابری رزمی نیروی پدافند هوایی ارتش مستقر در مرز مهران گفت: ۱۰۸ هزار و ۱۰۰ پرس وعده غذایی اصلی از ۲۰ مرداد تا دیروز توسط ایستگاه صلواتی نیروی پدافند هوایی بین زائران مرز مهران توزیع شده است.

سرهنگ «محمود صفری» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این بازه زمانی ۲۱ هزار و ۵۰۰ پرس صبحانه ۴۳ هزار و ۶۰۰ پرس نهار و ۴۳ هزار پرس شام توسط موکب نیروی پدافند هوایی ارتش مستقر در میدان اربعین توزیع شده است.

وی افزود: در ایستگاه صلواتی شهید آل هاشم مستقر در میدان اربعین به طور میانگین روزانه صبحانه ۲ هزار وعده صبحانه، چهار هزار پرس نهار و چهار هزار پرس شام طبخ و بین زائران توزیع می شود.

صفری اضافه کرد: با توجه به گرمای هوا و به منظور جلوگیری از افت قند و گرمازدگی زائران، در این مدت ۱۲ هزار کیلوگرم میوه های خنک فصل بین زائران توزیع شده است.

وی همچنین به توزیع یک هزار و ۷۰۰ قالب یخ برای خنک کردن میوه و آب معدنی و تولید شربت بین مواکب پنجگانه نیروی پدافند هوایی اشاره کرد.

صفری یادآور شد: روزانه ۶ هزار لیتر شربت خنک توسط مواکب پنجگانه نیروی پدافند هوایی ارتش بین زائران توزیع شده و تا دیروز حدود ۶۰ هزار لیتر انواع شربت خنک آماده و بین زائران شد.

توزیع ۱۰۸ هزار پرس غذا بین زائران مرز مهران توسط موکب نیروی پدافند هوایی ارتش

به گفته وی یکی دیگر از اقلام خوراکی که باتوجه به گرمای هوا خادمان نیروی پدافند هوایی بین زائران توزیع کردند، تهیه و توزیع سه تن آب دوغ خیار بود که با استقبال زائران مواجه شد.

فرمانده گروه پشتیبانی آماد و ترابری رزمی نیروی پدافند هوایی ارتش مستقر در مرز مهران یادآور شد: در ایستگاه صلواتی میدان اربعین فضای مناسب برای اسکان موقت زائرین با ظرفیت پذیرش شبانه روزی ۵۰۰ نفر آقایان و ۳۰۰ نفر بانوان برپا شده است و تا دیروز حدود ۶۰ هزار نفر به صورت متناوب در این محل استراحت و اسکان داشته اند.

وی ادامه داد: هشت هزار بسته فرهنگی از جمله دستبندهای مزین به نام ائمه اطهار(ع)، پیکسل‌های مذهبی، سربند، شال سیاه عزا و زیارتنامه اربعین بین زائران توسط ایستگاه‌های صلواتی پنجگانه ارتش توزیع شد.

توزیع ۱۰۸ هزار پرس غذا بین زائران مرز مهران توسط موکب نیروی پدافند هوایی ارتش

صفری اظهار کرد: نمازهای واجب توسط روحانیون اعزامی از سوی اداره عقیدتی و سیاسی نیروی پدافند هوایی در مواکب پنجگانه با حضور زائران به جماعت اقامه می‌شود و بعد از اتمام نماز نیز تشکیل حلقه‌های معرفتی، جهاد تبیین و پاسخ به مسائل شرعی زائران انجام می گیرد.

وی گفت: تامین سوخت مورد نیاز و امکان سوخت‌گیری خودروهای متعلق به ارتش، نیروهای مسلح، اداری و امدادی مستقر در منطقه، انتقال و جابجایی تعداد هشت هزار نفر از کارکنان و خانواده‌های پرسنل ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح از پارکینگ امامزاده سید حسن(ع) تا پایانه مرزی و بالعکس و نیز نگهداری و پارک خودروهای شخصی آنها در پارکینگ امامزاده سید حسن(ع) نیز توسط نیروی پدافند هوایی ارتش انجام گرفته است و این روند کماکان ادامه دارد.

توزیع ۱۰۸ هزار پرس غذا بین زائران مرز مهران توسط موکب نیروی پدافند هوایی ارتش

صفری در خصوص ارائه خدمات درمانی به زائران هم توضیح داد: درمان سرپایی و سرم‌تراپی در اتاق سرد ۱۶ تخته سیار مستقر در پایانه برکت که تاکنون حدود ۱۲۰ نفر به این قسمت مراجعه و درمان‌های سرپایی، استراحت و سرم‌تراپی دریافت کرده اند و در صورت نیاز توسط آمبولانس مستقر به مراکز درمانی تخصصی اعزام شدند.

وی ادامه داد: بر اساس تجارب گذشته پیش بینی می‌شود باتوجه به موج برگشت زائران پایانه شهید رئیسی (برکت) با ازدحام جمعیت مواجه باشد و نیاز به خدمات درمانی در این پایانه نیز به علت گرمای هوا و خستگی طول مسیر بیشتر خواهد شد.

فرمانده گروه پشتیبانی آماد و ترابری رزمی نیروی پدافند هوایی ارتش مستقر در مرز مهران یادآور شد: نیروی پدافند هوایی از هجدهم مردادماه زیرساخت‌های مورد نیاز مواکب خود را برپا و از بیستم و زودتر از سایر مواکب و ایستگاه های صلواتی حاضر در مرز مهران خدمات رسانی به زائران را شروع کرد و تا هشتم شهریورماه نیز این خدمات رسانی ها ادامه دارد.

توزیع ۱۰۸ هزار پرس غذا بین زائران مرز مهران توسط موکب نیروی پدافند هوایی ارتش

وی اضافه کرد: پشتیبانی لجستیکی از موکب‌های مردمی و نظامی بوسیله تجهیزات و دستگاه‌های در اختیار شامل لیفتراک، خودرو کشنده، خودرو باری سبک و سنگین، خودروهای یخچال‌دار سبک و سنگین، خودرو تانکر حمل آب از دیگر اقدامات و خدمات نیروی پدافند هوایی ارتش در مرز مهران است.

به گزارش ایرنا، نیروی پدافند هوایی ارتش در میدان اربعین، نقطه صفر مرزی، امامزاده سید حسن (ع) و پایانه شهید رئیسی (برکت) ایستگاه صلواتی دایر کرده است.

مرکز پشتیبانی و گروه آماد و ترابریِ رزمی موکب نیروی پدافند هوایی ارتش نیز به عنوان پشتیبان در پل زائر و عقبه همه ایستگاه‌های صلواتی مستقر در میدان اربعین و محوطه پایانه مرزی شهید سلیمانی قرار دارد.

نیروی هوایی ارتش نیز یک بیمارستان صحرایی تخصصی مجهز در میدان اربعین و جوار ایستگاه صلواتی شهید آل هاشم نیروی پدافند هوایی برپا کرده است.

توزیع ۱۰۸ هزار پرس غذا بین زائران مرز مهران توسط موکب نیروی پدافند هوایی ارتش

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha