۲ شهریور ۱۴۰۳، ۲۳:۴۲
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85576900
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی خواستار برکناری رئیس موساد شد

تهران- ایرنا- گادی آیزنکوت عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی خواستار برکناری «دیوید بارنیا» رئیس موساد از ریاست هیات مذاکره کننده شد.

به گزارش جمعه شب ایرنا از پایگاه «العهد»، آیزنکوت از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست، بارنیا را از ریاست هیات مذاکره کننده اسرائیلی برکنار و شخص دیگری را جایگزین وی کند.

وی در گفت وگو با روزنامه یدیعوت آحارونوت، افزود: (رژیم) اسرائیل ۱۰ ماه است که مذاکره می‌کند و بارنیا تاکنون هیچ موفقیتی نداشته است.

این عضو کنست رژیم صهیونیستی، اضافه کرد: رئیس موساد حتی یک کلمه عربی نمی‌داند و باید با شخص دیگری که زبان و شیوه تفکر طرف مقابل را می‌داند جایگزین او شود.

آیزنکوت گفت: رئیس موساد باید به جای اینکه تمام فکر و ذهن خود را مشغول مذاکرات کند، تمام دغدغه‌اش ایران باشد.

وی افزود: رئیس موساد و رونین بار رئیس شاباک باید به چالش‌های بزرگی که با آن روبرو هستند، فکر کنند.

آیزنکوت به نتانیاهو پیشنهاد کرد که ژنرال «یوآو مردخای» که هماهنگ کننده اقدامات رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی نشین است را جایگزین رئیس موساد در ریاست هیات مذاکره کننده کند زیرا وی پیش تر در مذاکرات با حماس مشارکت داشته و ارتباط خوبی با برخی کشورهای عربی دارد.

به گزارش ایرنا، آیزنکوت پیش تر گفته بود که بهترین کار پس از شکست هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، پایان دادن به جنگ و بازگرداندن اسیران است.

وی در واکنش به ادعای ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر بازگرداندن اجساد ۶ اسیر صهیونیست از نوار غزه، گفت: باید به سرعت برای بازگرداندن اسرا اقدام کنیم زیرا در غیراین صورت، اسیری برای بازگرداندن زنده نخواهد ماند.

عضو مستعفی کابینه جنگ منحل شده رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: روسای همه نهادهای نظامی و امنیتی و بیشتر اعضای کابینه، خواستار دستیابی به توافق هستند و تنها بنیامین نتانیاهو نخست وزیر با آن مخالف است.

در همین حال، وب سایت «آکسیوس» به نقل از مسئولان رژیم صهیونیستی گزارش داد که تیم مذاکره کننده این رژیم به نتانیاهو اعلام کرده که دستیابی به توافق آتش‌بس و مبادله اسرا با توجه به مواضع کنونی او غیر ممکن است.

بر اساس این گزارش، اعضای تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی خواستار فرصت و اختیاراتی از سوی نتانیاهو برای دستیابی به توافق شدند اما او نپذیرفته و آنها را توبیخ کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha