افزایش مبلغ اضافه کار پرستاران در دستور کار است

اصفهان- ایرنا- مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با پیگیری‌های بعمل آمده توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی و ورود مجلس و نهادهای نظارتی، مقرر است مبلغ اضافه‌کار که یکی از اصلی‌ترین مطالبات پرستاران است تغییر کند و افزایش قابل قبولی خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز شنبه به نقل از ندا کریمی اضافه کرد: با توجه به تاکید دکتر ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اختصاص بودجه در هیات دولت برای کادر پرستاری کشور، به‌نظر می‌رسد رسیدگی به مطالبات پرستاری در صدر امور دولت چهاردهم قرار دارد و باید برای اجرای برنامه‌ها به دولت فرصت مناسب داد.

وی با اشاره به برنامه استخدام دولت برای پرستاران، گفت: افزایش تعداد نیروی انسانی یکی از مطالبات پرستاران به‌منظور کاهش ساعت کاری است که به بهبود کیفیت مراقبت منجر خواهد شد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به پرداخت چند ماه از معوقات پرستاران اشاره کرد و افزود: نحوه و نوع اجرای تعرفه‌گذاری پرستاری که از دیگر مطالبات پرستاران است، طبق یک اصول و فرمول خاص محاسبه می‌شود.

کریمی اضافه کرد: اولویت اصلی در زمان حاضر افزایش تعداد بسته‌های خدمتی و ارزش نسبی آن است که به احصا درآمد بیشتر و افزایش کارانه منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این موضوع هفته گذشته در جلسه معاونت پرستاری مورد تاکید قرار گرفت، ادامه داد: شفاف‌سازی و واقعی شدن تعرفه‌ها باید در صدر برنامه‌ها باشد که امید است هرچه زودتر اجرایی شود.

کریمی خاطرنشان کرد: پیگیری زیادی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حوزه مطالبات پرستاری صورت گرفته و رییس دانشگاه با برگزاری جلسه‌هایی با نمایندگان پرستاری و حضور در وزارتخانه و انجام مکاتبه، پیگیر افزایش مبلغ اضافه کار و واقعی شدن آن، پرداخت معوقات گروه پرستاری در حوزه تعرفه و اصلاح فرمول و سایر موارد است.

وی اضافه کرد: آخرین پرداختی اضافه کار و حق مسکن در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مربوط به تیر ۱۴۰۳ است و به محض پرداخت معوقات دانشگاه‌ها، پرداخت کارانه پرستاران و به‌روز رسانی آن در اولویت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار دارد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین بر اهمیت نقش پرستاران در نظام سلامت و مجاهدت‌ بی‌بدیل آنها در امر مراقبت از بیماران به‌ویژه در دوران کرونا و بر حق دانستن مطالبات آنها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، شماری از پرستاران در شهرهای مختلف کشور در چند روز اخیر خواسته‌های صنفی خود را مطرح کردند؛ از مهمترین این مطالبات می توان به بازبینی در «شیوه‌نامه قانون تعرفه‌گذاری پرستاری» و واقعی کردن این تعرفه‌ها، افزایش ضریب فوق‌العاده خاص و مبلغ اضافه کاری، تامین نیروی انسانی و حذف اضافه کاری اجباری اشاره کرد.

حدود ۱۳ هزار پرستار در مراکز دولتی و غیردولتی استان اصفهان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha