۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۸
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85577166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰۰ میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه‌خیز سیلاب در اردستان نیاز است

کاشان- ایرنا- رییس اداره منابع آب اردستان گفت: اعتباری معادل ۶۰۰ میلیارد ریال برای برطرف کردن ۷۹ نقطه حادثه‌خیز سیلاب در شهرستان مورد نیاز است. 

بهنام هوایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقاط حادثه‌خیز سیل با تلاش کارشناسان این اداره شناسایی شد و گزارش آن در اختیار مسوولان شهرستان قرار گرفت تا با توجه به اولویت‌بندی و تامین اعتبار برای رفع آنها اقدام شود.

وی اضافه کرد: امسال از محل اعتبارات تملک دارایی هفت میلیارد ریال برای این منظور اختصاص یافت که با این میزان اعتبار، سال‌ها طول می‌کشد تا نقاط مذکور برطرف شود.

رییس اداره منابع آب اردستان درباره مرمت و بازسازی سد کرداس که بعد از بارندگی‌های سال‌جاری آبگیری و دچار خسارت شد، گفت: این سد خاکی با هسته رسی و لایه بتونی که ۲۵ سال قبل توسط جهاد سازندگی احداث شد، دچار نشتی شده است و امکان تخریب آن وجود دارد.

هوایی ادامه داد: به‌همین دلیل در نشستی در فرمانداری اردستان مقرر شد این سد توسط جهاد کشاورزی با سیمان و مواد مخصوص مرمت شود اما تاکنون اقدام‌ اساسی برای آن صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: آب پشت این سد، از برف است که می‌تواند آب آشامیدنی شهر مهاباد را برای حدود چهار ماه تامین کند و نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

وی بیان کرد: با توجه به گرمای هوا، کافی نبودن بارش‌ها و کمبود ذخایر آب‌های زیر زمینی از کشاورزان شهرستان درخواست داریم با مدیریت مصرف به وظیفه خود درباره صرفه‌جویی عمل کنند تا با مشکل بی‌آبی و خسارت مواجه نشوند.

هوایی تصریح کرد: اداره منابع آب اردستان بر اساس قانون و مقررات، سهمیه آب هر چاه کشاورزی را تخصیص می دهد تا در سال های آینده با مشکل تامین آب مواجه نشوند.

وی اضافه کرد: چنانچه کشاورزان از سهمیه تعیین شده بیشتر برداشت کنند بر اساس مدیریت توامان آب و برق، هزینه بیشتر برق را متحمل خواهند شد از این‌رو از کشاورزان انتظار همکاری در این زمینه را داریم.

اردستان ۴۷۵ رشته قنات، ۴۴۴ چاه مجاز و ۲۵ هزار و ۷۶۱ هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha