هواشناسی برای سه ماه آینده مازندران ۳۳۱ میلی‌متر باران پیش‌بینی کرد

ساری - ایرنا - مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور برای سه ماهه منتهی به آذرماه سال ۱۴۰۳ استان مازندران در مجموع ۳۳۱ میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مطابق جدول پیش‌بینی فصلی این مرکز که هواشناسی مازندران آن را امروز شنبه منتشر کرده است، میانگین کمترین میزان بارندگی در سه ماهه آینده با ۵۶ میلی متر مربوط به شهریورماه سال ۱۴۰۳ و بیشترین میزان نیز با ۱۰۱ میلی متر مربوط به آبانماه امسال و برای مهرماه و آذرماه سال ۱۴۰۳ نیز به ترتیب ۹۴ و ۸۰ میلی متر باران پیش بینی شده است.

مطابق این جدول، میانگین بیشترین میزان بارندگی در شهریورماه امسال با ۱۴۶میلی متر مربوط به نوشهر است و پس از آن رامسر با ۱۴۱، بابلسر با ۹۱، قراخیل قائم شهر با ۶۷ و ساری با ۵۲ میلی متر به ترتیب شاهد بیشترین میزان بارندگی در ماه جاری خواهند بود و کمترین میزان بارندگی نیز در طی این ماه به ترتیب در بلده با ۱۳، سیاه بیشه با ۱۸ و کجور با ۲۵ میلی متر خواهد بود.

هواشناسی برای سه ماه آینده مازندران ۳۳۱ میلی‌متر باران پیش‌بینی کرد

در مهرماه سال ۱۴۰۳ نیز میانگین بیشترین میزان بارندگی با ۲۴۷ میلی متر در رامسر اتفاق خواهد افتاد و نوشهر با ۲۳۷، بابلسر با ۱۲۹، ساری با ۱۰۵ و گلوگاه با ۱۰۴ میلی متر باران در جایگاه بعدی قرار دارند و کمترین میزان بارندگی نیز در طی این مدت در بلده با ۱۷، سیاه بیشه با ۲۶ و کجور با ۳۲ میلی متر پیش بینی شده است.

مطابق جدول پیش‌بینی فصلی مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، در آبانماه سال ۱۴۰۳ نیز میانگین بیشترین میزان بارندگی با ۲۲۸ میلی متر در نوشهر پیش بینی شده است و پس از آن به ترتیب رامسر با ۲۱۴، بابلسر با ۱۶۱، آمل با ۱۱۰ و ساری با ۱۰۶ میلی متر شاهد بیشترین میزان بارش باران در این ماه خواهند بود و بلده با ۳۵، کجور با ۴۸ و آلاشت با ۵۵ میلی متر شاهد کمترین میزان بارندگی درطی این ماه خواهند بود.

در این جدول همچنین میانگین بیشترین میزان بارندگی در آذرماه سال ۱۴۰۳ با ۱۷۶ میلی متر در نوشهر پیش بینی شده است و پس از آن بابلسر با ۱۳۷، رامسر با ۱۲۱، آمل با ۹۰، ساری و بندرامیرآباد نیز هر کدام با ۸۸ میلی متر شاهد بیشترین میزان بارندگی در طی این مدت خواهند بود و میانگین کمترین میزان بارندگی نیز در طی این ماه برای بلده با ۲۶، کجور با ۲۹ و سیاه بیشه با ۵۴ میلی متر پیش بینی شده است.

هواشناسی برای سه ماه آینده مازندران ۳۳۱ میلی‌متر باران پیش‌بینی کرد

بر اساس گزارش مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، میانگین بارش مرداد ماه سال ۱۴۰۳ در مازندران ۳۹ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که حدود ۲۵ میلی متر بوده، حدود ۵۸ و نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز که حدود ۹ میلی متر بوده، ۳۴۸ درصد افزایش داشته است.

طبق این گزارش میانگین بارش پنج ماهه سال ۱۴۰۳در مازندران ۲۸۰ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که ۲۰۳ میلی متر بوده حدود ۳۷ و نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته که ۲۱۷ میلی متر بوده، حدود ۲۹ درصد افزایش داشته است.

میانگین بارش یازده ماهه سال زراعی جاری منتهی به مرداد سال ۱۴۰۳ در مازندران ۶۶۹ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلند مدت که ۶۰۱ میلی متر بوده حدود ۱۱ و نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته که ۴۵۰ میلی متر بوده، حدود ۴۹ درصد افزایش داشته است.

میانگین دمای هوای مردادماه سال ۱۴۰۳ در مازندران ۲۱.۷ درجه سلسیوس بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که ۲۱.۱ درجه سلسیوس بوده، ۰.۷ درجه سلسیوس افزایش و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۳.۲ درجه سلسیوس بوده، ۱.۵ درجه سلسیوس کاهش داشته است.

هواشناسی برای سه ماه آینده مازندران ۳۳۱ میلی‌متر باران پیش‌بینی کرد

میانگین دمای هوای پنج ماهه سال ۱۴۰۳ در مازندران ۱۷.۱ درجه سلسیوس بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که ۱۶.۰ درجه سلسیوس بوده حدود ۱.۱ درجه سلسیوس افزایش و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۸.۲ درجه سلسیوس بوده، ۱.۱ درجه سلسیوس کاهش بوده است.

میانگین دمای هوای یازده ماهه سال زراعی جاری منتهی به مرداد سال ۱۴۰۳ در مازندران ۱۲.۷ درجه سلسیوس بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که ۱۰.۶ درجه سلسیوس بوده حدود ۲.۱ درجه و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۱.۹ درجه سلسیوس بوده، ۰.۸ درجه سلسیوس افزایش بوده است.

بر اساس خروجی‌های مدل اقلیمی پژوهشکده اقلیم شناسی سازمان هواشناسی کشور، میانگین بارش از نیمه شهریور تا نیمه آبان در محدوده نرمال و از نیمه آبان تا نیمه آذرماه سال ۱۴۰۳ در نیمه شرقی استان در محدوده نرمال و در نیمه غربی استان کمتر از نرمال پیش بینی شده است.

طبق این گزارش، میانگین دما در مازندران از نیمه شهریور تا نیمه آبان در محدوده نرمال و از نیمه آبان تا نیمه آذرماه سال ۱۴۰۳ تا یک درجه بیش از آن پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha