۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85577284
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین در ۷۶ نقطه خراسان شمالی

بجنورد-ایرنا- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی همزمان با روز اربعین در ۱۶ نقطه شهری و ۶۰ نقطه روستایی استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در شهرها و روستاهای مختلف این استان در مجموع در ۷۶ کیلومتر برگزار می شود.

وی اظهار کرد: هرسال شاهد حضور پرشور جمع بزرگی از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی هستیم ولی جمع زیادی نیز توفیق حضور در کربلای معلی را ندارند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای بهره‌مندی مردم استان از فیض پیاده‌روی اربعین در شهرهای مختلف استان خراسان شمالی برنامه‌ریزی‌های لازم برای برپایی مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی انجام‌ شده است که این مراسم در مرکز استان از میدان شهید تا آستان مقدس امامزاده عباس بن موسی (ع) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: موکب‌های با رویکرد پذیرایی، فرهنگی، سلامت و ویزیت رایگان توسط پزشکان و کودک و نوجوان با مشارکت تشکل‌های مردمی و برخی نهادهای خدمت رسان در طول مسیر راهپیمایی برپا خواهد شد تا حال و هوای مسیر اربعین از نجف تا کربلا برای جاماندگان از آن مراسم تداعی شود.

هدایتی از تمام هیات های مذهبی، پایگاه‌های بسیج، مساجد، مردم عزادار استان خراسان شمالی، نهادها و ارگان‌های انقلابی و همچنین اصحاب رسانه برای هر چه پرشورتر شدن این مراسم دعوت کرد تا در این مراسم معنوی حضور به هم رسانند.

به گزارش ایرنا، پیاده‌روی و اجتماع عظیم اربعین حسینی یک رویداد و حرکتی بی نظیری در دنیاست که خود نمایش مانور باشکوه و قدرتمند اسلام و عاشقان اهل بیت (ع) بوده و به همین جهت است که دشمنان به شدت از حماسه عظیم اربعین حسینی نگران هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha