۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85577594
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خراسان شمالی در اربعین حسینی گریست

۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۶
کد خبر: 85577594
خراسان شمالی در اربعین حسینی  گریست

بجنورد-ایرنا- خراسان شمالی در اربعین حسینی به سوگ نشست و در غم سرور آزادگان گیتی حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران صدیقش گریست.

به گزارش ایرنا، سرتاسر خراسان شمالی روز یکشنبه در اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سوگوار شد و مردم این خطه به مناسبت چهلمین روز شهادت فرزند رسول خدا (ص) و اهل بیت و یارانش به نوحه خوانی و عزاداری پرداختند.

هیات های عزاداری این استان در قالب دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در کوی و برزن به راه افتاده و با فریادهای "حسین حسین" و گریستن بر مظلومیت آن حضرت، بار دیگر یاد و خاطره شهیدان کربلا را زنده کردند.

عزاداران بجنوردی نیز به صورت دسته های منظم سینه زنی و زنجیرزنی به سوی بارگاه امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) و گلزار شهیدان این شهر حرکت کرده و در این مکان به عزاداری پرداختند.

سخنرانان و مداحان نیز در این آیین ها، ضمن پرداختن به مصایب و رنج های خاندان پیامبر (ص ) در دشت کربلا و تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) مردم را بیشتر با این نهضت عظیم دینی آشنا کردند.

گزارش خبرنگاران ایرنا حاکی از آن است که این آیین در شهرستان های اسفراین، شیروان، مانه، سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان و بام صفی آباد نیز برگزار شد.

پیاده‌روی و اجتماع عظیم اربعین حسینی یک رویداد و حرکتی بی نظیری در دنیاست که خود نمایش مانور باشکوه و قدرتمند اسلام و عاشقان اهل بیت (ع) بوده و به همین جهت است که دشمنان به شدت از حماسه عظیم اربعین حسینی نگران هستند.

راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی امروز همزمان با روز اربعین در ۱۶ نقطه شهری و ۶۰ نقطه روستایی در مجموع در ۷۶ کیلومتر در استان برگزار شد.

بیش از هزار و ۴۰۰ هیات مذهبی در استان خراسان شمالی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha