۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۳
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85577348
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش باد و بارش پراکنده پدیده غالب جوی همدان در هفته‌جاری

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: وزش باد معمول و پدیده غبار رقیق از جمله پدیده‌های غالب این روزهای استان است و احتمال بارش‌های پراکنده طی هفته پیش‌رو در پاره‌ای از نقاط استان را پیش‌بینی می‌کنیم.

«روح‌الله زاهدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از امروز تا پنج روز آینده ابرهایی را در آسمان استان شاهد هستیم.

وی افزود: برای فردا در ساعاتی رشد ابرها می‌تواند منجر به بارش‌هایی به شکل پراکنده و رگبار موقتی در برخی نقاط استان به ویژه مناطق جنوبی استان شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان پیش‌بینی کرد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این شرایط در استان پابرجا باشد و احتمال بارش‌های پراکنده در پاره‌ای از نقاط استان وجود دارد.

زاهدی یادآور شد: از نظر دمایی امروز افزایش نسبی دما را در حدود یک درجه سانتیگراد شاهد هستیم و از فردا روند کاهشی است و بعد از آن ثبات نسبی دما طی روز را در نقاط مختلف استان انتظار داریم.

وی وزش باد معمول و پدیده غبار رقیق را از جمله پدیده‌های غالب این روزهای استان عنوان و بیان کرد: از نظر دمایی، دمای ۳۶ درجه در شهر همدان جز دماهای معمول و نرمال این روزها محسوب می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان کمینه و بیشینه دما در همدان طی ۲۴ ساعت اخیر را بین ۱۵ و ۳۶ درجه سانتیگراد در نوسان عنوان کرد.

زاهدی گفت: در این مدت اسدآباد و بهار با ۱۴ درجه سانتیگراد خنکترین و فامنین و اسدآباد با ۳۷ درجه سانتیگراد گرمترین ایستگاه‌های استان گزارش شده‌اند.

به گزارش ایرنا؛ آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha