جشنواره تئاتر استان اردبیل فراخوان داد

۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۱
کد خبر: 85577433
جشنواره تئاتر استان اردبیل فراخوان داد

اردبیل - ایرنا - دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر استان اردبیل از انتشار فراخوان این رویداد هنری برای دریافت آثار خبر داد و گفت: آثار تایید شده، در دهه نخست آبان ماه برای داوری روی صحنه خواهند رفت.

غریب منوچهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سی و دومین جشنواره تئاتر استان اردبیل در دو بخش صحنه ای و خیابانی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و قرارگاه فرهنگی شهید آوینی برگزار می‌شود.

وی موضوع و مضمون آثار را آزاد اعلام کرد و اولویت‌های موضوعی جشنواره را نگاه ویژه و هنرمندانه به شعار سال ۱۴۰۳ (جهش تولید با مشارکت مردمی)، فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت و انقلاب اسلامی، معرفی هنرمندانه مفاخر، شخصیت‌ها، قهرمانان و شهدای استان اردبیل، فرهنگ تشیع و معارف اهل‌بیت (ع)، نماز، امربه‌معروف و نهی از منکر و مهدویت، حجاب و عفاف، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، افزایش و تقویت نشاط و امیدبخشی، بهره‌گیری از مفاهیم و جلوه‌های تاریخی، دینی، مذهبی، فرهنگی، ادبی و آداب و سنت‌ها، حقوق شهروندی و قانون‌مداری، بنیان خانواده، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، اخلاق مداری، همگرایی ملی، ارزشهای انسانی- اسلامی و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برشمرد.

وی درباره شرایط در جشنواره گفت: جشنواره در بخش‌های صحنه ای و خیابانی به صورت رقابتی برگزار می‌شود و فقط اختصاص به آثار و نمایش‌نامه های ایرانی دارد و حضور گونه‌های مختلف نمایشی از جمله عروسکی ، فیزیکال، آیینی سنتی و نظایر آن بلامانع است.

منوچهری ادامه داد: جشنواره، میزبان تولیدات جدید بوده و آثاری که بعد از اتمام سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی در سال قبل لغایت ۲۰ مهر ماه سال جاری تولید و حداقل پنج نوبت اجرای عمومی داشته باشند، می‌توانند متقاضی حضور در این جشنواره باشند.

دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر استان اردبیل گفت: هر کارگردان می‌تواند با یک اثر در این جشنواره شرکت کند و جشنواره مختص هنرمندان و گروههای نمایشی استان اردبیل است و کارگردانان و عوامل اجرایی نمایشها باید از هنرمندان بومی استان اردبیل باشند و کارگردانان می‌توانند از نمایشنامه های نویسندگان غیربومی نیز استفاده کنند.

منوچهری افزود: به گروه‌های راه‌یافته به جشنواره تا سقف ۱۲۰ میلیون ریال در بخش صحنه ای و تا سقف ۵۰ میلیون ریال در بخش خیابانی به‌عنوان کمک‌هزینه پرداخت خواهد شد و در اختتامیه جشنواره، به نفرات اول، دوم و سوم بخش‌های نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری مرد و زن و نفرات برگزیده بخش‌های طراحی صحنه، طراحی لباس، طراحی گریم، نور، موسیقی و پوستر جوایز نقدی اهدا خواهد کرد.

این کارگردان و بازیگر تئاتر اضافه کرد: آخرین‌مهلت ثبت‌نام و تقاضای حضور در جشنواره ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳ و شروع بازبینی ۲۰ مهرماه، زمان اعلام نتایج بازبینی ۲۵ مهرماه و زمان برگزاری جشنواره دهه اول آبانماه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.

وی به علاقه‌مندان توصیه کرد: جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر استانی واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل – واحد هنرهای نمایشی به شماره ۰۴۵۳۳۲۳۱۴۴۳ تماس حاصل کنند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و گروه‌های هنری و نمایشی متعددی در مرکز و شهرستان‌های استان زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت هنری هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha