۹۰ میلیارد ریال در طرح احسان حسینی بین نیازمندان چهارمحال و بختیاری توزیع شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل کمیته امدادامام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری از توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و همچنین مددجویان زیرپوشش این نهاد از ابتدای ماه محرم خبر داد و گفت: در این مدت ۹۰ میلیارد ریال بسته معیشتی بین جامعه هدف توزیع شد.

جاسم محمدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پویش اطعام حسینی در قالب تهیه، طبخ و توزیع غذای گرم و احسان حسینی در قالب تهیه، بسته‌بندی و توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان از ابتدای محرم در استان در حال اجراست و تاکنون ۷۳ آشپزخانه اطعام حسینی در استان فعال شده است.

به گفته وی، پارسال بیش از چهار هزار بسته معیشتی با هزینه بیش از ۱۰ میلیارد ریال و پنج هزار پرس غذای گرم با هزینه ۳۶ میلیارد ریال با مشارکت مردم نیکوکار استان تهیه و توزیع شده است.

وی اظهار داشت: در پیاده‌روی اربعین سال گذشته ۶۰۰ نفر و امسال نزدیک یک‌هزار نفراز مددجویان این نهاد اعزام شدند.

محمدی افزود: مردم نیکوکار استان می‌توانند نذورات خود را با شماره‌گیری کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* و یا از طریق شماره کارت بانکی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۱۲ نزد بانک ملی به دست نیازمندان برسانند.

پوشش حمایتی ۱۹ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۱۹ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز زیرپوشش این نهاد قرار دارد که همه ساله در آستانه سال تحصیلی جدید کمک‌های برای تامین نوشت‌افزار و آغاز سال تحصیلی به آنها ارائه می‌شود.

به گفته وی، سال گذشته بیش از ۲۸ هزار بسته نوشت افزار در قالب جشن عاطفه‌ها با همکاری همه دستگاه‌ها، ارگان‌های خدماتی و حمایتی، نهادهای مردمی، ستاد اجرایی فرمان امام، هلال احمر و موسسات و مراکز خیریه به صورت همزمان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه تویع نوشت‌افزار و کمک به دانش‌آموزان نیازمند همه ساله از سوی ارگان‌های مختلف انجام می‌شود گفت: امسال نیز برای دومین بار این کمک‌ها به صورت ساماندهی شده و در قالب یک طرح اجرا می‌شود تا از موازی‌کاری جلوگیری و تعداد بیشتری از دانش‌آموزان نیازمند بتوانند از این فرصت بهره‌مندشوند.

وی به راه‌اندازی دوباره خوابگاه دانش‌آموزی در بازفت خبر داد و گفت: این خوابگاه دانش‌آموزی بعد از شیوع کرونا تعطیل شده بود و از اول مهر امسال برای اسکان دانش‌آموزان ایتام و نیازمند استان فعال می‌شود.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون۴۵ هزار خانوار چهارمحال و بختیاری با جمعیتی بیش از ۱۰۲ هزار نفر معادل ۱۵ درصد جمعیت استان زیرپوشش کمیته امدادامام خمینی(ره) قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha