فرصت یادگیری برای همه کودکان و نوجوانان باید مهیا شود

تهران -ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه‌های جامع در زمینه‌های مختلف شامل فراهم کردن فرصت‌های یادگیری برای همه دانش‌آموزان و تقویت عدالت آموزشی و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در مدرسه‌ها، به روز رسانی و نوآوری در فرآیندهای آموزشی و پرورشی و ارتقای کیفی زیرساخت‌های فیزیکی بویژه در مناطق محروم تدوین و اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، علیرضا کاظمی روز شنبه با انتشار ویدئویی اظهار کرد: معلمان و مدیران فرهیخته، اولیای گرامی و دانش آموزان اکنون با عنایت خداوند ، حکم رئیس جمهور و رای نمایندگان مجلس شورای به عنوان یک معلم افتخار خدمتگزاری به نظام تعلیم و تربیت کشور و مسئولیت وزارت آموزش و پرورش را برعهده گرفته‌ام، با تواضع و فروتنی به جامعه بزرگ فرهنگیان کشور اعلام می‌کنم که این رای اعتماد متعلق به همه معلمان و مدیران فرهیخته این سرزمین است.

وی افزود: بنده خود را عضو کوچکی از خانواده پرافتخار می‌دانم. در آغاز مسیر سخت اما امیدآفرین خدمت و در آستانه‌ای مهری دیگر بر خود واجب می‌دانم که از همه مدیران و معلمان که با عشق و انگیزه و تلاش فراوان به تربیت نسل آینده و خلق دنیای بهتر برای کودکان و نوجوانان اهتمام می‌ورزم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین از خانواده‌ها که همیشه پشتیبان مدرسه هستند و از دانش آموزان که سازندگان آینده کشور هستند، سپاسگزاری می کنم.

کاظمی خاطرنشان کرد: معلمان دارای رسالت خطیری در پرورش انسان‌های با ایمان هستند، بر این اساس باشعار( برای ایران برای مدرسه) سعی می‌کنم بستر نقش آفرینی معلمان و مدیران فراهم شود. همچنین خلاقیت آنان در امور آموزشی بکار گرفته شود.

وی یاد آور شد: همچنین به عنوان سربازی برای بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان شاغل و بازنشسته از هیچ کوششی دریغ نکنم تا معلمان بدون هیچ دغدغه‌ای مشغول کار تعلیم و تربیت باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با نزدیک شدن به مهر و آغاز سال تحصیلی جدید از شما همکاران می‌خواهم همه تلاش خود را به کار گیریم تا دانش آموزان مدارس را به عنوان فضای با نشاط و انگیزه بخش همچون خانه دوم خود بپندارند و دانش آموزان با احساس ارزشمندی به هویت ایرانی اسلامی احساس تعلق کنند.

کاظمی خطاب به اولیا دانش آموزان گفت: شما به عنوان شرکای راهبردی نقش اساسی در تعلیم و تربیت فرزندان دارید، استدعا دارم همواره در این مسیر در کنار مدرسه باشید و به فرآیند تربیت یادگیری و رشد فرزندان خود کمک کنید و با پیوند خانواده و مدرسه برای تحقق اهداف آن گام‌های مثبت برداریم.

وی افزود: دانش آموزان گرامی سرمایه‌های اصلی کشور هستند بنابراین نظام آموزش و پرورش باید معطوف به رشد و تربیت متعادل و ارزش بخشی به شما آینده‌سازان کشور باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به شما اطمینان می‌دهم که به عنوان وزیر آموزش و پرورش آماده شنیدن صدای شما و توجه به نیازها و خواسته‌های شما از طریق تشکل های دانش آموزی و مجلس دانش آموزی باشم و برنامه ریزی و تدابیر لازم را به عمل آورم تا شما فرزندان ایران نقش فعالی در فرآیند تصمیم گیری مدرسه ایفا کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha