۳ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۲۹
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85577864
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰۰ طرح گناباد آماده بهره‌برداری در هفته دولت است

۳ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۲۹
کد خبر: 85577864
۳۰۰ طرح گناباد آماده بهره‌برداری در هفته دولت است

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت:‌ ۳۰۰ طرح به ارزش هفت هزار و ۷۱۳ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در این شهرستان برای بهره‌برداری در هفته دولت آماده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا نصیری عصر شنبه در نشست خبری هفته دولت افزود:‌ این طرحها شامل تکمیل زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن، توسعه عمران شهری و روستایی، آبرسانی،‌ برق رسانی، احیا و مرمت قنوات، ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)‌،‌ واحدهای صنعتی،‌ بهسازی مسکن روستایی و طرحهای مخابراتی است.

وی ادامه داد:‌ عملیات اجرایی پنج طرح در زمینه ساخت نیروگاه برق، تکمیل زیرساخت های فرودگاه و بوستان شهری گناباد همزمان با هفته دولت آغاز می شود.

فرماندار گناباد گفت: ۲۴۰ هزار متر مربع از معابر روستایی این شهرستان در ۲.۵ سال گذشته زیرسازی، بلوکه گذاری و آسفالت شده و قرارداد ۲۰۰ هزار متر مربع دیگر نیز منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

نصیری از مسوولان و دولتمردان دولت چهاردهم خواست که تکمیل و توسعه زیرساخت های فرودگاه و طرح ساخت راه آهن یونسی - گناباد (قطعه نخست خط ریلی مشهد به زاهدان)‌ را در اولویت اقدامات خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: ساخت مسیر ریلی یونسی - گناباد از نظر زیرساختی ۸۲ درصد و در مجموع ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

گناباد قابلیت برخورداری از منطقه آزاد و یا بندر خشک را دارد

فرماندار گناباد در بخش دیگری از سخنانش گفت:‌ این شهرستان با توجه به ظرفیتهای مختلف از جمله برخورداری از فرودگاه، راه اندازی راه آهن در آینده نزدیک، قرار گرفتن در نقطه ورودی استان خراسان رضوی و سایر قابلیت های اقتصادی،‌صنعتی و معدنی و کشاورزی و به خصوص زعفران و گیاهان دارویی استعداد برخورداری از منطقه آزاد تجاری و یا بندر خشک را دارد.

وی افزود: با توجه به اجرای طرح آمایش دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، باید برای جلوگیری از انتقال دانشگاه پیام نور گناباد به دیگر نقاط و از طرفی ارتقای مجتمع آموزش عالی این شهرستان به دانشگاه، این ۲ مرکز با یکدیگر ادغام شوند.

وی تصریح کرد: با ادغام دانشگاه پیام نور با مجتمع آموزش عالی گناباد ضمن ارتقای مجتمع فوق به دانشگاه، زیرساخت های این ۲ مرکز آموزش عالی حفظ و تعداد دانشجویان و رشته های آن از نظر کمی و کیفی افزایش می یابند.

فرماندار گناباد گفت: رییس د ولت چهاردهم، تشکیل دولت وفاق ملی را با معرفی کابینه دولت چهاردهم عینیت بخشید و رهبر معظم انقلاب و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم با حمایت و رای اعتماد به کابینه دولت چهاردهم ثابت کردند که رفع مسائل و مشکلات مردم اولویت مسوولان نظام و نمایندگان مجلس است.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha