آیین عزاداری هیات‌های دانشجویی در حضور رهبر انقلاب برگزار شد

تهران- ایرنا- آیین عزاداری هیات‌های دانشجویی سراسر کشور صبح روز یکشنبه همزمان با اربعین حسینی در حسینیه امام خمینی(ره) و در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور هیات های دانشجویی سراسر کشور برگزار شد، حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام مصطفی رستمی نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها و حجت الاسلام محسن قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز حضور داشتند.
در این برنامه ابتدا زیارت اربعین قرائت شد و سپس آیین عزای حسینی (ع) با نوحه‌خوانی میثم مطیعی انجام شد؛ پس از آن عزاداران هیات های دانشجویی به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی نماز ظهر و عصر را اقامه کردند.
پس از آن رهبر معظم انقلاب در سخنانی با تبیین فلسفه قیام عاشورا و زیارت امام حسین(ع) بیان داشتند: در زیارت عاشورا به امام حسین علیه‌السلام عرض می‌کنید «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است.
ایشان افزودند: حرب لمن حاربکم همیشه به معنای تفنگ به دست گرفتن نیست؛ به معنای درست اندیشیدن، درست سخن گفتن، درست شناسایی کردن و دقیق به هدف زدن است.
به گزارش ایرنا، هیات های دانشجویی از سراسر کشور به سنت هر ساله صبح امروز و همزمان با اربعین حسینی پس از تجمع در مسجد دانشگاه تهران به صورت دسته عزاداری به سمت حسینیه امام خمینی (ره) حرکت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha