فرمانده انتظامی استان کرمانشاه: امنیت زوار اربعین در عالیترین سطح خود قرار دارد

کرمانشاه - ایرنا - فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: تردد زائران اربعین از مرز خسروی در امنیت کامل انجام می شود و می توان ادعا کرد در عالیترین سطح خود قرار دارد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان روز یکشنبه در یک گفت و گو با با بیان اینکه خدمات رسانی به زوار تا بازگشت آخرین نفر آن ها از کربلای معلی به بهترین شکل ممکن ادامه پیدا خواهد کرد، افزود: همه پرسنل انتظامی با نگاه اعتقادی در ماموریت اربعین حاضر شده اند و با اقدامات خود باعث شده اند تا امنیت زائران در عالی ترین سطح خود قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: پلیس به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات به زوار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نسبت به ایجاد پاسگاه های فرماندهی در ۹ نقطه از مسیر محل تردد زائران اربعین شامل شهرستان های کنگاور، سنقروکلیایی، صحنه، هرسین، کرمانشاه، اسلام آبادغرب، دالاهو و گیلانغرب و سرپل ذهاب و یک پاسگاه مرکزی در قصرشیرین اقدام کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از وظایفی که بر عهده پاسگاه های فرماندهی گذاشته شده است، روان سازی مسیرهای محل تردد زائران و ارائه گزارش دقیق به آن ها در خصوص وضعیت جاده ها و راه هاست، یادآور شد: در این پاسگاه ها امکان ارتباط گیری سریع با دیگر دستگاه ها نظیر فرمانداری، هلال احمر، حمل و نقل و پایانه ها، راهداری و ... میسر است.

سردار حاجیان همچنین از اجرای طرح پلیس یاران اربعین برای اولین بار در کشور توسط انتظامی استان خبر داد و گفت: در این طرح از ظرفیت حدود ۵۵۰ نفر با پوشش لباس های متحدالشکل در موکب ها، مسیرهای محل تردد، پلیس راه ها و پایانه مرزی به صورت شبانه روزی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۸ گیت در پایانه مرزی خسروی فعال است افزود: با اقدامات صورت گرفته امسال مدت زمان توقف زائران در این گیت ها به چهار ثانیه رسیده است.

سردار حاجیان همچنین به افزایش ترددهای زائران در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه، اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۱۸۰ تیم پلیس راه و راهور در سطح محورهای مواصلاتی استان حضور دارند و ۶۳۸ کیلومتر محور مواصلاتی در استان توسط این تیم ها تحت کنترل و پوشش ترافیکی قرار دارد.

وی اضافه کرد: در مجموع ۵۵۸ واحد گشتی انتظامی، راه و راهور در محورها و شهرهای محل تردد زائران برای خدمات رسانی به آن ها حضور داشته و در حال انجام وظیفه هستند.

سردار حاجیان با قدردانی از همکاری بسیار خوب مردم و زائران با خادمان خود در مجموعه انتظامی و دیگر دستگاه های اجرایی و خدمات رسان گفت: توصیه ما به زائران گرامی در مسیر بازگشت آن ها رعایت قوانین و مقررات رانندگی و پرهیز از هرگونه شتاب و عجله است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha