۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۵
کد خبر: 85578199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفع تصرف ۹ هکتار از اراضی ملی در بهشهر

۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۵
کد خبر: 85578199
رفع تصرف ۹ هکتار از اراضی ملی در بهشهر

ساری- ایرنا- در راستای حفظ و حراست از پناهگاه حیات وحش میانکاله ۹ هکتار از اراضی تالاب میانکاله با پیگیری اداره حفاظت محیط زیست بهشهر رفع تصرف شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی محیط زیست مازندران روز یکشنبه اعلام کرد که به علت پسروی دریای خزر، عدم رعایت حقابه تالاب میانکاله و کاهش شدید نزولات جوی در چند سال اخیر، بخش زیادی از سطح تالاب میانکاله خشک و در معرض آسیب‌های ناشی از فعالیت‌های انسانی قرار گرفته است.

بر اساس این اطلاعیه یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در پهنه جنوبی و جنوب غربی آن تالاب به وقوع پیوسته است، شخم و شیار اراضی و تبدیل اراضی تالابی به زمین‌های زراعی بوده است.

بنابرین در راستای رسالت سازمانی و به منظور صیانت از عرصه‌های ملی در داخل مناطق چهارگانه تحت مدیریت، پیگیری قضایی لازم در خصوص آن اراضی در دستور کار این اداره کل و اداره تابعه قرار گرفته و در سال جاری حدود ۹ هکتار از اراضی تحت تصرف غیر قانونی، از ید اشخاص خلع و به منابع ملی اعاده شد.

رفع تصرف ۹ هکتار از اراضی ملی در بهشهر

این روند برای سایر افراد شناسایی شده در آن منطقه در دست پیگیری بوده و امید آن است با هم افزایی و حمایت‌های همیشگی مراجع قضایی، اقدامات بایسته و مناسب تری در این خصوص برداشته شود.

استان مازندران حدود ۲ میلیون و چهار هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.

برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند. در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.

مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که در آنها سالانه بیش از هفت میلیون تن محصول تولید می شود. این استان در تولید ۱۵ نوع از محصولات کشاورزی و باغی هم رتبه اول تا سوم کشور را دارد، ظرفیت این شرایط در حالی است که تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغی در مازندران همچنان از چالش‌های مهم این استان محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha