جاماندگان اربعین پردیس دل های عاشق خود را به سیدالشهدا(ع) سپردند

پردیس- ایرنا- جاماندگان از سفر معنوی کربلا و نجف در شهرستان پردیس، امسال همزمان با سایر شهرهای کشور، مسافت پنج کیلومتر از مبداء نورالشهدای پردیس تا مقصد امامزاده سلطان مطهر را با پای پیاده طی کردند و دل های عاشق خود را به سیدالشهدا(ع) سپردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم جاماندگان اربعین حسینی در پردیس از بوستان نورالشهدا فاز ۳ به سمت میدان فلطسین، میدان امام رضا همراه با قرائت زیارت اربعین، سخنرانی و مداحی و اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام والمسلمن سید حسین حسینی امام جمعه شهرستان برگزارشد.

وسایل نقلیه ایاب و ذهاب عزاداران برای شرکت در مراسم از فازهای ۵،۸،۱۱ و ۹ مسکن مهر پردیس و شهرهای سعیدآباد و خسروآباد توسط شهرداری ها تامین شد و موکب های متعدد مستقر در مسیرهای پیاده روی از زائران پذیرایی کردند و خودروهای امدادی و آتش نشانی در طی مسیر برای پیشگیری و رسیدگی به هر گونه حادثه احتمالی حضور داشتند.

جاماندگان اربعین پردیس دل های عاشق خود را به سیدالشهدا(ع) سپردند

یکی ازخادمان امامزاده سلطان مطهرگفت: اربعین آمد دلم را خون گرفت، بهر زینب عالمی ماتم گرفت، همچون سنوات گذشته خادمین امامزاده سلطان مطهر برای خدمت به مردم جمع شدند و ما این خدمت به جاماندگان اربعین را وظیفه خود می دانیم و به این وظیفه افتخار می کنیم.

وی گفت: امروز اربعین حسینی است و عزاداران حسینی از شهرها و روستاهای مختلف شهرستان در اینجا جمع می شوند، جاماندگان اربعین با حضور در امامزاده سلطان مطهر به سیدالشهدا از دور سلام می دهند. آنها دل های خود را به کربلای امام حسین گره زدند و با رخت و جامه سیاه بر طبل ها کوبیدند و عزداری کردند.

مهسا جوان 22 ساله به خبرنگار ایرنا گفت: سال گذشته اربعین به کربلا رفتم اما امسال جاماندم، جا ماندن از اربعین همین است نه توان ماندن داری نه پای رفتن، دل تنگ می شوی و با چشم خیس شده از اشک بهانه حرم امن سید الشهدا را می گیری و چشم انتظار هستی تا سال دیگر برای دیدار دوباره در این همایش میلیونی در جوار مرقد مطهر امام حسین حضور داشته باشی.

همایش بزرگ جاماندگان اربعین گویای عشق و ارادت به سید الشهدا است

امام جمعه شهرستان پردیس در همایش جاماندگان اربعین در صحن امامزاده سلطان مطهر به خبرنگار ایرنا گفت: اربعین گویای عشق، دلدادگی، ارادت و استمرار مکتب امام حسین است که مردم هر روز بیش ازپیش به آن گرایش و ارادت دارند.

حجت الاسلام سید حسین حسینی ادامه داد: مردم عاشق شهادت، ایثار و از خود گذشتگی هستند، بصیرت دارند، الگوی خود را نهضت کربلا قرار دادند و پای انقلاب ایستادند.

وی با اشاره به حضور پر شور و شعور مردم در این مراسم بیان کرد: این حضور با بصیرت نشان می دهد مردم همیشه در صحنه ها حضور دارند و به دشمنان نشان می دهند که توطئه های آنها برای جدایی مردم از انقلاب و نظام و مذهب بی فایده است و برای نابودی نظام و انقلاب راه به جایی نمی برند.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: مردم معتقد به بقاع متبرک هستند در امامزاده واجب التعظیم سلطان مطهر واقع در ده بومهن مناسبت های مذهبی متعددی برگزار می شود که ریشه در اعتقادات آنها دارد، این محل قطب فرهنگی و مذهبی در سطح شهرستان است و در همایش جاماندگان اربعین شاهد حضور پر شور مردم هستیم.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha