جایگاه سوخت یک شرکت تعاون روستایی در درب‌بهشت جیرفت پلمب شد

جیرفت- ایرنا- بخشدار ساردوییه شهرستان جیرفت گفت: جایگاه سوخت شرکت تعاون روستایی(تشکیل غیردولتی) که در یک مزایده با رقم نامتعارف ۱۲ میلیارد ریالی اجاره داده شده بود به دلیل توزیع سوخت خارج از شبکه پلمب شد.

عباسعلی مسلمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بعد از اعلام نارضایتی‌های مردمی پلیس شب هنگام به جایگاه می رود و مشاهده می کند خودروهایی در حال بارگیری گازوییل هستند، وقتی می خواهد آنها را متوقف کند بدون توجه به دستور پلیس از آنجا می گریزند.

وی افزود: وقتی پلیس این موضوع را به مقام قضایی اطلاع داد، قاضی دستور پلمب جایگاه را صادر کرد.

اجاره نامتعارف ۱۲ میلیارد ریالی جایگاه
بخشدار ساردوییه ادامه داد: این جایگاه به قیمت نامتعارف ۱۲ میلیارد ریال در مزایده به یک فرد اجاره داده شد که هر قدر هم به طور قانونی فروش داشته باشد در سال این میزان را از این جایگاه کوچک کسب نمی کند.
مسلمی اضافه کرد: یکی دیگر از دلایلی که نباید این جایگاه به این فرد اجاره داده می شد این بود که او از روستایی می آید که محل دپو سوخت قاچاق جنوب کرمان است.

افزایش نارضایتی مردم
وی افزود: با وجود تذکرات ما توجهی به این موضوع نشد و این فرد موجب ایجاد نارضایتی در مردم به دلیل عدم توزیع مناسب سوخت را فراهم می‌کرد.

بخشدار ساردوییه شهرستان جیرفت بیان کرد: بعد از کشیدن کارت افرادی که سهمیه سوخت دارند به همان میزان سوخت به این جایگاه داده می شود و جایگاه دار باید بلافاصله سهمیه گازوییل آن افراد را به آنها تحویل دهد که وی در ماه اول این کار را انجام داد اما از ماه‌های بعد به بسیاری از مراجعان به بهانه‌های مختلف سوخت نمی داد.

اصرار شرکت تعاونی به حضور فرد متخلف
وی اضافه کرد: قرارداد یک ساله او تمام شده بود و چون بدهی هم داشت درخواست خلع‌ید او را کردیم اما افرادی از شرکت تعاون روستایی اعلام کردند ۲ ماه برای تسویه وقت می‌دهند و بعد هیات امنا تصمیم می گیرد.
مسلمی تاکید کرد: خود شرکت تعاون روستایی شرایط سردرگمی ایجاد کرده است.

وی افزود: سوخت هم در خودروهای مخصوص حمل و نقل سوخت پنج هزار لیتری متعلق به همین جایگاه و در ظاهر موجه اما خارج از شبکه جابه‌جا می شده است.
مسلمی یادآور شد: باید این جایگاه از سوی شرکت تعاون روستایی به افرادی اهل درب بهشت و بخش ساردوییه اجرا داده می شد.

این تشکل تعاونی روستایی از هیات مدیره متشکل از همان روستا تشکیل شده که با نظارت اداره کل تعاون روستایی فعالیت دارد.

به گزارش ایرنا درب بهشت مرکز بخش ساردوییه شهری گردشگری در مناطق مرتفع است و فقط ۲ جایگاه سوخت دارد و با توجه به حضور گردشگران در این شهر گاهی پاسخگوی درخواست ها نیست.

در واقع به علت تبعات قاچاق سوخت که دامن‌گیر مردم عادی می شود، پلمب هر جایگاه یعنی مشکلات افزون‌تر و مدیران محلی نیز به این مقوله اشراف دارند اما میل به تخلف و قاچاق سوخت آنقدر زیاد است که همان مسئولان برای مدیریت مسأله گاه ناگزیر به پلمب می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha