فیلم| عزاداری اربعین در شهرستان‌های کرمان/ کویر هم کربلایی دیگر شد

کرمان - ایرنا - همایش راهپیمایی و عزاداری جاماندگان اربعین حسینی(ع) امروز(یکشنبه) در شهرستان‌های مختلف استان ازجمله کرمان، سیرجان، نرماشیر، رابر، زرند، شهداد و سایر نقاط استان همزمان با سراسر نقاط کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در سالروز اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، شهرستان‌های ولایتمدار استان کرمان و جای جای مناطق روستایی سراسر در عزا و ماتم است.

مردم مومن و عزادار شهرستان های استان کرمان از شب گذشته تا امروز با برپایی آیین های مختلف عزاداری در غم اربعین شهادت پیشوای آزادگان جهان و امام سوم شیعیان و یاران با وفایش به سوگواری پرداختند.

گروه گروه از دوستداران خاندان عصمت و طهارت و عزاداران حسینی با راه اندازی دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی و همچنین حضور در اماکن مذهبی و ذکر مصیبت و مرثیه سرایی سالروز اربعین شهادت سومین امام شیعیان جهان و همچنین یاد آوری اسارت اهل بیت (ع) را به سوگواری پرداختند.

پخت غذای نذری ، مراسم روضه خوانی و سخنرانی پیرامون قیام عاشورا و برگزاری محافل قرآنی و مراسم پیاده روی از دیگر برنامه هایی بود که از روز گذشته تا امروز در جای جای شهرستان ها درحال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha