استاندار ایلام: مهران نگین فرهنگی و قطب ورود به عتبات عالیات است

ایلام -ایرنا- استاندار ایلام با بیان اینکه مرز مهران هم‌چنان به‌عنوان نگین فرهنگی و قطب سفر زوار عتبات عالیات در کشور می‌درخشد، گفت: طی سه سال اخیر، زیرساخت‌های اربعین ایجاد، ساختارها تعریف و اربعین در ایلام برای خدمت همه‌جانبه زوار نظام‌مند شده است.

به گزارش ایرنا، «حسن بهرام‌نیا» روز یکشنبه در نشست قرارگاه ستاد اربعین استان که در مرکز پایش تصویری شهر مهران برگزار شد، اظهار کرد: کنگره بزرگ اربعین به خوبی در حال برگزاری است و زوار پس از ورود به کشور به سلامت و آسایش به محل سکونت خود انتقال داده می‌شوند.

وی با قدردانی از همه دست‌اندرکاران ستاد اربعین استان، گفت: مجموعه تلاش‌های همه شما موجب شد که مرز مهران با وجود بیشترین تردد، هم‌چنان به عنوان نگین و قطب فرهنگی عتبات عالیات در کشور بدرخشد.

استاندار ایلام ادامه داد: با وجود ۶ مرز زمینی برای تشرف به عتبات عالیات، اما هم‌چنان بیشترین تردد زوار از مرز مهران است که این افتخار بزرگ، نتیجه تلاش و مجاهدت همه دست‌اندرکاران ستاد اربعین و موکب‌داران است.

رییس ستاد اربعین استان ایلام یادآور شد: با فراهم کردن سفری ایمن، راحت، ارزان و عزت‌مند برای زوار، پایانه شهید سلیمانی مرز مهران، نگین فرهنگی کشور است.

بهرام‌نیا یادآور شد: از اول ماه صفر تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر از این مرز تردد کردند که از این میزان یک میلیون و ۵۴۴ هزار نفر از طریق مرز مهران از کشور خارج شده‌اند.

وی اضافه کرد: حدود ۸۱ درصد زوار تاکنون باز نگشته‌اند و تلاش داریم تا پایان ماموریت، همه خدمات خود را به زوار عتبات عالیات ارائه دهیم.

استاندار ایلام با تاکید بر تکمیل همه زیرساخت‌های اربعین پس از این کنگره بزرگ و عظیم، گفت: هر ساله عملیات اجرایی زیرساختی پس از اربعین آغاز می شود و تا اربعین سال بعد ادامه دارد.

رییس ستاد اربعین استان ایلام عنوان کرد: ۷۸ درصد زوار با وسایل نقلیه شخصی و ۲۲ درصد با ناوگان حمل و نقل عمومی به مهران آمدند.

وی عنوان کرد: در ۱۲ شهرستان استان با کمک ائمه جمعه شهرستان‌ها و فرمانداران مواکب ایجاد شده به زوار خدمات‌رسانی می‌کنند که این خدمات به برکت عزت نظام جمهوری اسلامی،‌ همه شهدا و شهدای دولت است.

استاندار ایلام با تاکید بر این نکته که باید در حفظ و صیانت اموال دولتی و مردم نهایت کوشش را داشته باشیم، عنوان کرد: همه اموال ورودی و استفاده شده در اربعین باید ثبت، ضبط و مستندسازی و بارکد گذاری شوند و دستگاه‌ها پیش از خروج باید این اقدامات را انجام دهند.

استاندار ایلام: مهران نگین فرهنگی و قطب ورود به عتبات عالیات است

وی با قدردانی از همکاری و اهتمام دولت سیزدهم در راستای تکمیل زیرساخت‌های اربعین در استان، گفت: از تلاش‌های دکتر عارف، معاون اول رییس‌جمهور به خاطر پیگیری تلفنی و بازدید دکتر مومنی وزیر کشور و خانم مهندس صادق وزیر راه و شهرسازی از زیرساخت‌های شهر و پایانه مرزی مهران نیز قدردانی می‌شود.

استاندار ایلام با بیان این‌که دستگاه‌های اجرایی نقش مهمی در خدمت به زوار در اربعین امسال داشتند، افزود: پرچم پرافتخار خدمت به زوار در این استان به خوبی برافراشته شد و در واقع اقدامات همه دستگاه‌ها و موکب‌داران اربعین، اوج ایثار و دل‌دادگی بود.

وی با اشاره به طراحی میدان اربعین در مرز مهران و تامین آب خنک در اربعین سال ۱۴۰۳، گفت: طراحی میدان اربعین اقدام بسیار خوبی برای سامان‌دهی مواکب بود.

رییس ستاد اربعین استان ایلام بر کاهش طول مسافت پیاده‌روی زوار در اربعین برابر با دستور وزیر کشور تاکید کرد و گفت: تلاش همه در اربعین، کاهش طول مسافت پیاده‌روی زوار اربعین است.

به گزارش ایرنا، موج بازگشت زوار اربعین حسینی از طریق مرز مهران به کشور افزایش یافته است.

مرز مهران کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha