جاماندگان‌ اربعین‌ حسینی در هرمزگان قدم در مسیر عاشقی گذاشتند

بندرعباس - ایرنا - همزمان با بیستم ماه صفر سالروز اربعین حسینی، بسیاری از عاشقان و دلدادگان سیدالشهدا در استان هرمزگان و شهر بندرعباس که امکان شرکت در مسیر راهپیمایی از نجف تا کربلا را نداشتند، عصر یکشبنه به عشق ارباب پای پیاده قدم در مسیر عاشقی گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عاشقان ثارالله و جاماندگان کوی عشق از زن و مرد، پیر و جوان و حتی افراد خردسال گرفته، در این هوای گرم و شرجی از ساعت ۱۷ عصر امروز یکشنبه با حضور گستره و کم نظیر خود در محل آستان امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس گردهم آمدند تا عشق به ابی عبدالله الحسین را به منصه ظهور برسانند و نشان دهند که عاشق حسین(ع) و یاران باوفایش هستند.

کاروان عزای حسین و حافظان خلیج فارس در این مراسم معنوی که با قرائت زیارت اربعین، مراسم عزاداری و مداحی و روضه خوانی همراه بود، با در دست داشتن پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و پرچم فلسطین و با چفیه بر سر و گردن و سربندهای یا حسین(ع) و یا ابوالفضل(ع) به یاد اسرای کربلا به سمت مسجد جامع بندرعباس حرکت کردند و همدل با زائران کربلای معلی در غم شهادت حسین(ع) به عزاداری پرداختند.

امروز حرکت عظیمی از لشکر حسین در هرمزگان را شاهد بودیم که آمده بودند تا از کنار آبهای نیلگون همیشه خلیج فارس به ارباب خود اباعبدالله الحسین(ع) سلام دهند.

بسیاری از هیات های مذهبی هرمزگان در مسیر کاروان اربعین حسینی در قالب برپایی موکب ها و ایستگاه های صلواتی به خدمات رسانی و پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین (ع) پرداخته و اقدام به توزیع شربت و آب بین عزاداران کردند.

آری پیاده روی لشکر حسین در روز اربعین آثار و برکات فراوانی را به همراه داشته و خواهد داشت؛ درک این اجتماع بزرگ بشری برای دشمن سخت و دشوار بوده و همواره به‌دنبال تضعیف و ضربه زدن به این مراسم معنوی است.

طبق اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان، همایش پیاده روی اربعین حسینی در ۱۴ نقطه استان هرمزگان همراه با حضور خیل عظیم دلدادگان اهل بیت (ع) برگزار شد و امروز دلهای همه عاشقان عالم با حسین (ع) است.

در مسیرهای تعیین شده پیاده‌روی اربعین، ۳۰۰ موکب برای پذیرایی و ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی ویژه عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) مهیا شد که ۵۰ موکب مربوط به شهر بندرعباس است.

استان هرمزگان دارای حدود یکهزار و ۶۰۰ هیات مذهبی فعال در شهرها، بخش ها و روستاها بوده که در مناسبت‌های مذهبی به ویژه در دهه محرم و آخر ماه صفر و روز اربعین، بیشترین فعالیت های مذهبی در زمینه برگزاری آیین های سوگواری از قبیل روضه خوانی، نوحه سرایی، سینه زنی، علم گردانی و تعزیه خوانی دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha