۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۸
کد خبر: 85578743
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان پنج نفر شد

۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۸
کد خبر: 85578743
اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان پنج نفر شد

مشهد- ایرنا- مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای عضو بیمار ۳۷ ساله مرگ مغزی ساکن مشهد به پنج بیمار نیازمند عضو، حیاتی دوباره بخشید.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ابراهیم خالقی روز دوشنبه در این خصوص افزود: در هزار و پانصد و پنجاه و دومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "مصطفی داروغه‌گی فریمانی" بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان ولایت مشهد، پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان «منتصریه» این شهر زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به ۲ مرد ۴۳ و ۴۶ ساله اهل نیشابور و مشهد اهدا و پیوند شد.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد زنده یاد فریمانی نیز در بیمارستان منتصریه به مرد جوان ۲۵ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد و قلب آن مرحوم نیز در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به مردی ۵۲ ساله ساکن مشهد پیوند شد و زندگی دوباره ای به وی بخشید.

دکتر خالقی ادامه داد: قسمتی از پوست زنده یاد داروغه‌گی فریمانی نیز برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha