افزایش ۳ درجه‌ای دما برای هرمزگان پیش‌بینی شد

بندرعباس - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان گفت: طبق آخرین تحلیل داده‌های ایستگاهی هواشناسی، میانگین دمای هوای هرمزگان طی امروز دوشنبه در بیشتر نقاط استان ۲ تا سه درجه گرمتر می‌شود.

مجتبی حمزه‌نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ماندگاری هوای نسبت گرم برای روزهای آینده نیز در استان هرمزگان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه به وضعیت جوی و دریایی استان در روز جاری بیان کرد: از بعداز ظهر تا شب در مناطق دریایی به‌ویژه در محدوده تنگه هرمز با افزایش سرعت باد جنوب غربی دریا متلاطم می‌شود اما شب از سرعت باد در خلیج‌فارس کاسته می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: شناورهای سبک از رفت و آمد دریایی در جزایر قشم، هرمز، لارک، هنگام، تنب بزرگ و کوچک و بوموسی خودداری کرده و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناورهای مسافربری انجام شود.

حمزه‌نژاد افزود: بادهای عصرگاهی جنوب غربی در خلیج‌فارس و تنگه هرمز تا چهارشنبه ادامه دارد و با افزایش سرعت باد، دریا در محدوده تنگه هرمز و دریای عمان تا جمعه مواج می‌شود.

وی گفت: بعداز ظهر و شب در ارتفاعات استان به ویژه غربی رگبار پراکنده باران و رعد و برق گاهی با افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود که در این مدت شهروندان از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

این کارشناس هواشناسی هرمزگان ادامه داد: روزهای آینده با تقویت بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، احتمال افزایش سرعت باد و گرد و غبار در مناطق شرقی استان دور از انتظار نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha