خزر ناامن شد

۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰
کد خبر: 85578878
خزر ناامن شد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از امروز دوشنبه تا ظهر چهارشنبه هفته جاری، ناامن اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شکل گیری جریانات شمالی و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که تا اواخر وقت امروز دوشنبه بیشینه سرعت وزش باد ۹ تا ۱۲ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج ۰.۷ تا ۱.۱متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نیست.

طبق هشدار دریایی سطح زرد هواشناسی مازندران از اوایل وقت سه شنبه تا ظهر چهارشنبه، بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۴ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل گیری امواج ۱.۱ تا ۱.۸ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن شناگران و قایق های تفریحی و شناورهای سبک، اختلال در فعالیت صیادی و شناورهای صیادی متوسط را نیز به همراه خواهد داشت.

در این اخطاریه به مسافران و علاقه‌مندان به دریا توصیه شده است در طی این مدت علاوه بر خودداری از فعالیت‌های تفریحی و غرق شدن شناورهای صید کیلکا، اختلال در تردد شناورها به حوضچه بنادر و اختلال در فعالیت های بندریس را نیز به همراه خواهد داشت.

در این اخطاریه، علاوه بر خودداری از تردد شناورها در حوضچه بنادر، فعالیت‌های شنا، تردد قایق های تفریحی و شناورهای سبک صید کیلکا، و فعالیت شناورهای متوسط در منطقه در طی این مدت ممنوع اعلام شده است.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران در روزهای دوشنبه و سه شنبه صاف تا نیمه ابری گاهی وزش باد، از روز چهارشنبه تا روز جمعه صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعد از ظهر با افزایش ابر و در دامنه ها و ارتفاعات با احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد و در روز شنبه نیز صاف تا نیمه ابری پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha