۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85578973
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موکب متفاوت در شیروان/ استخر رایگان شنا، پذیرای زائران پیاده حرم رضوی

بجنورد- ایرنا- راه‌های خراسان شمالی در این روزهای گرم تابستان مسیر تردد زائران پیاده علی بن موسی الرضا(ع) است و مدیران استخر آزادی شیروان برای ثواب و خدمت به آنان دست به کاری متفاوت زده‌اند و به صورت رایگان این مکان را در اختیار زوار قرار داده‌اند تا زائران رضوی برای رهایی از خستگی و کلافگی از گرما تن به آب زنند.

به گزارش ایرنا، حرکت کاروان های پیاده حرم رضوی برای شرکت در آیین های دهه آخر ماه صفر که عازم مشهد هستند از روز گذشته شروع شده و دسته دسته با پرچم های مزین به نام مبارک امام رضا رضا(ع) در مسیر عاشقی که خستگی و انتهایی ندارد گام بر می دارند.

پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ از هر سنی در کاروان های پیاده حضور دارند، گرمای سوزان هوا را به تن خریده و هدف نیتی است که در دل دارند.

کاروان ها حرکت خود را از شهرستان های جاجرم، گرمه، اسفراین، آشخانه، بجنورد و شیروان آغاز کردند تا مسیر ۳۰۰ کیلومتری را با پای پیاده طی کنند و در آیین های دهه آخر صفر کنار ضریح امام هشتم(ع) باشند.

موکبی متفاوت برای زائران امام رضا(ع)؛ پذیرایی با استخر شنا

پیاده روی عاشقان در گرمای ۳۸ درجه 

پیاده روی در گرمای ۳۸ درجه سانتیگراد و گرمازدگی بزرگترین خطری است که زائران را تهدید می کند و حتی در مواقعی کار برخی از آنها را به بستری شدن در موکب‌های درمانی می‌کشاند یا حتی باعث می‌شود که از نیمه راه برگشته و از ادامه سفر بازبمانند.

در طول مسیر زائریی به چشم می خورند که برای پیشگیری از گرمازدگی و نیز پس از گرمازدگی کلاه و عینک آفتابی زده، به همراه خود چتر برداشته، لباس های گشاد، رنگ روشن و نخی پوشیده و بطری از آب و کوله ای از وسایل های شخصی و بهداشتی بر دوش انداخته همراه خود دارند.

در مسیر گذری آنان استخرهای کشاورزی و رودخانه های فصلی قرار گرفته، چشمشان به آن سو می خورد و با خنده پچ پچ کنان آرزوی آب تنی در این هوای گرم را دارند اما بر این آگاهند که شنا در چنین مکان هایی خطرات خاص خود را به همراه دارد.

شنا ورزش محبوب و پرطرفدار اکثر مردم در فصل گرما که خستگی را از تن آنان در می کند.

در ابتدای ورودی شهر شیروان موکبی متفاوت از پذیرایی زائران امام هشتم(ع) به چشم می خورد، استخر شنا به همراه سونا و جکوزی.

نذری متفاوت از سایر نذرها

مدیر استخر شنا آزادی شیروان در این خصوص می گوید: نذر کرده بودم که پس از برآوردن شدن حاجتم زائران عبوری از این مسیر، علاوه بر آبتنی در این مکان، پذیرایی شام هم شوند و مکانی برای استراحت آنان در نظر گرفته شد تا پس از آنان به مسیر خود ادامه دهند.

سید رضا لطف اللهی اظهارکرد: نیت این بود زائرانی که از این مسیر عبور می کنند سختی راه را متحمل می شوند و با وجود اینکه پادرد و بدن درد دارند ولی در مسیر عشق راضی هستند و این محیط را مهیا کردم و برای رفع خستگی آنان تدارکات لازم دیده شد.

وی افزود: تمام هزینه ها را خود بنده پرداخت می کنم و روز گذشته ۳۰۰ زائر آقا با حضور در استخر و آبتنی پذیرایی شام شدند و از این موکب متفاوت بسیار خرسند بوده و استقبال خوبی کردند.

مدیر استخر شنا آزادی شیروان اضافه کرد: علاوه بر پذیرایی شام ۷۰۰ بطری آب معدنی هم بین آنان توزیع شد، قصدم بر این بود که ساماندهی برای خانم و آقا به صورت مجزا داشته باشیم ولی به دلیل عدم همکاری یکی از هیئت های ورزشی برای قراردادن سالن استراحت برای زائران این موضوع محقق نشد.

لطف اللهی ادامه داد: سال آینده برنامه ریزی بهتر انجام خواهیم داد تا مکان استراحت برای خانم و آقا با پذیرایی صبحانه و شام انجام شود، زائران پس از شنا حس بسیار قشنگی داشتند و بسیار خوشحال بودند، سال های آینده این کار خیرخواهانه را وسعت خواهیم داد و خدمات بیشتری در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha