۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85579148
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گرمای بی‌سابقه به محصول عناب خراسان جنوبی خسارت زد

بیرجند - ایرنا - مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: گرمای گسترده و بی‌سابقه مرداد امسال به عناب استان خسارت زده و سبب ریزش نارس این محصول شده است.

منوچهر شایسته روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین بر اثر سرمای بهاره، گل محصول عناب خسارت دیده که البته این خسارت در مرحله دوم و سوم گلدهی جبران شد و محصول درشت‌تر بود.

وی گفت: کشاورزانی که به تغذیه باغ و کوددهی به موقع اقدام کردند، محصول آنان خسارت ناچیزی براثر گرما دیده است، البته با توجه قیمت بالای نهاده‌ها و سموم از طرفی خسارت‌های مختلف، تولید برای خیلی از کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: برداشت عناب از باغ‌های استان در سال زراعی جاری آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود امسال ۹ هزار تن محصول خشک برداشت شود که نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش اما نسبت به برآورد سال جاری ۱۵ درصد کاهش دارد.

وی سطح زیرکشت عناب در استان خراسان جنوبی را پنج هزار و ۸۱۱ هکتار اعلام کرد و افزود: ۹ هزار و ۲۵۰ بهره‌بردار عناب در این استان فعالیت دارند.

خراسان جنوبی رتبه نخست تولید عناب و زرشک در کشور را دارد.

فصل برداشت عناب از میانه‌های مرداد به‌ صورت تازه خوری در شهرهای گرمسیر آغاز می‌شود و در روستاهای کوهستانی به علت آب‌ و هوای سرد به‌ طور معمول اوایل مهر آغاز برداشت محصول است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha