۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85442528
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۸ درصد غرامت بیمه کشاورزان خراسان جنوبی پرداخت شد

۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۰۰
کد خبر: 85442528
۹۸ درصد غرامت بیمه کشاورزان خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند - ایرنا - معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال معادل ۹۸.۳۶ درصد کل غرامت به کشاورزان و بهره‌برداران خسارت‌دیده بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

محمدحسین بخشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار به صورت نقدی پرداخت یا با حق بیمه سال جاری بهره‌برداران تهاتر شده‌ است همچنین مقدار غرامت باقیمانده به‌زودی پرداخت می‌شود.

وی افزود: میزان کل غرامت سال گذشته بهره‌برداران بخش کشاورزی استان هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال بوده‌ است.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان جنوبی سطح بیمه شده محصولات زراعی در سال گذشته را ۱۳ هزار هکتار و محصولات باغی را ۱۶ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: سال زراعی گذشته ۴۰۸ هزار راس دام نیز در استان بیمه شدند.

وی از آغاز بیمه سه محصول کشاورزی همزمان با آغاز فصل بهار و کشت بهاره این محصولات در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: کشاورزان برای بیمه سه محصول پنبه، چغندرقند و ذرت علوفه‌ای از الان می‌توانند اقدام کنند.

بخشی اظهار کرد: کشاوزان برای بیمه محصول پنبه تا ۱۰ خرداد، ذرت علوفه‌ای تا ۱۵ تیر و چغندر قند تا پایان اردیبهشت امسال مهلت دارند.

وی با اشاره به اینکه اکنون اکثر محصولات کشاورزی خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه قرار می‌گیرند، بیان کرد: بیمه دام و طیور در استان هم در طول سال انجام می‌شود و بهره‌برداران می‌توانند نسبت به بیمه آنان اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha