۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۹
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85579327
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سفر مقام بلندپایه ارتش چین به پاکستان و دیدار با رهبران نظامی و دفاعی

اسلام‌آباد - ایرنا - فرمانده نیروی زمینی ارتش چین در جریان سفر رسمی به پاکستان با مقام‌های بلندپایه نظامی و دفاعی این کشور دیدار کرد و طرفین تحکیم همکاری‌های دوجانبه اطلاعاتی، امنیتی و توسعه مشارکت در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی را خوستار شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تلویزیون ملی پاکستان، ژنرال لی کیائو مینگ در اسلام‌آباد با خواجه محمد آصف وزیر دفاع و ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان دیدارهای جداگانه انجام داد.

بررسی آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه پاکستان و چین، تحولات منطقه‌ای از جمله افغانستان، شناسایی فرصت‌های جدید همکاری برای مقابله با چالش‌های مشترک و تهدیدات پیش روی پروژه‌های مشترک با چین در پاکستان از جمله مهم ترین محورهای این دیدار اعلام شده است.

روابط عمومی وزارت دفاع پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: خواجه محمد آصف طی گفت وگو با مقام بلندپایه ارتش چین تاکید کرد: دوستی با چین سنگ بنای سیاست خارجی پاکستان است ‌و این روابط مبتنی بر همگرایی دیدگاه ها در مورد مسائل منطقه ای و جهانی است.

وزیر دفاع پاکستان افزود که روابط ما با چین علیه هیچ‌ کشوری نیست بلکه این روابط معطوف بر رفاه مردم دو کشور است و اسلام آباد اهمیت زیادی به روابطش با پکن قائل است.

سفر مقام بلندپایه ارتش چین به پاکستان و دیدار با رهبران نظامی و دفاعی

وی افغانستان آرام و صلح آمیز را به نفع پاکستان و کل منطقه دانست و گفت: اسلام‌آباد به صلح و ثبات منطقه‌ای با تمرکز ویژه بر روابط خود با افغانستان متعهد است.

وزیر دفاع پاکستان با قدردانی از حمایت‌های دیپلماتیک و مادی چین از آن کشور در جنگ با تروریسم گفت: تهدیدات فزاینده پیش روی منافع دو کشور از جمله پروژه‌های راهروی مشترک اقتصادی پاکستان-چین (CPEC) باعث افزایش همکاری‌های دوجانبه اطلاعاتی و امنیتی شده است.

روابط عمومی ارتش پاکستان نیز در بیانیه‌ای با اشاره به دیدار فرمانده ارتش این کشور با فرمانده نیروی زمینی ارتش چین اعلام کرد: ژنرال سید عاصم منیر بر روابط مستحکم بین نیروهای مسلح دو کشور تاکید و همکاری نظامی دوجانبه را به عنوان گواهی بر برادری پایدار بین دو ملت دانست.

در این بیانیه آمده است: این دیدار فرصتی برای گفت‌وگوهای عمیق در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه، امنیت منطقه ای، آموزش نظامی و اقداماتی برای تقویت بیشتر همکاری های دفاعی دوجانبه فراهم آورد.

براساس این گزارش، اسلام‌آباد به خاطر روابط نزدیک و راهبردی خود با پکن، با فشارهای آشکار و پنهان آمریکا به عنوان رقیب چین مواجه است. دولتمردان پاکستانی از طرفی از روابط راهبردی واشنگتن با دهلی‌نو نیز خرسند نیستند.

پاکستان و هند دو رقیب سنتی و اتمی جنوب آسیا به ترتیب روابط قوی با چین و آمریکا دارند و همزمان با گسترش این تعاملات، قدرت خود را به رخ یکدیگر می‌کشند.

رهبران سیاسی و نظامی پاکستان با تشدید جنگ سرد بین پکن و واشنگتن، بارها به طور تلویحی از فشار واشنگتن بر اسلام‌آباد برای کاهش روابط با پکن به ویژه توقف مشارکت‌های راهبردی دو کشور از جمله کریدور مشترک اقتصادی پاکستان و چین (CPEC) سخن گفته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha