۵ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲:۰۴
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85579547
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزیدگان هفدهمین سوگواره عاشورایی چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

شهرکرد - ایرنا- برگزیدگان هفدهمین سوگواره عاشورایی چهارمحال و بختیاری شامگاه دوشنبه با حضور جمعی از مسوولان و هنرمندان شبیه‌خوان استان معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، در بخش مکمل‌خوانان موافق با رای هیات داوران سجاد قنبری، مسلم رحیمی و مجید خدادادی به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند و در بخش مکمل‌خوان مخالف نیز سید سجاد حسینی، صادق صادقی و عباس لندی برترین ها بودند.

در بخش اشقیاخوان برتر نیز با نظر هیات داوران، مهدی رفیعی، سید سعید موسوی و مجید قاسمی انتخاب شدند.

صادق عباسی، یوسف عسگری و عبدالله سورانی نیز به ترتیب نفرات اول تا سوم در بخش نقاب‌خوان شدند.

با نظر هیات داوران، داود نورایی تخت‌خوان برتر شد و در بخش موسیقی نیز مهرداد داوری، سینا خدادادی و صادق احمدزاده به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

در بخش امام‌خوان نیز با رای هیات داوران سیدمحمدرضا کاظمی، ابراهیم حسین‌زاده و سعید محمودی نفرات برتر اعلام و تجلیل شدند.

در بخش شهادت‌خوان نیز سید جعفر کاظمی، عقیل رحیمی و مهدی صادقی به عنوان نفرات برتر هفدهمین سوگواره عاشورایی این استان انتخاب و تجلیل شدند.

کورش صادقی نیز در بخش صدای ماندگار برتر شد و جواد ثباتی کارگردان برتر و و جاسم بهرامی در این بخش شایسته تقدیر معرفی شد.

گروه‌های حضرت علی اکبر شوراب صغیر، محبان حسین (ع) بیت‌العباس و حضرت ابوالفضل چلیچه به عنوان گروه‌های برتر معرفی شدند.

گروه جوانان علی اکبر(ع) شهرکرد نیز به عنوان گروه پدیده جوان برگزیده اعلام شد.

عباس و محمد عسگری، سیاوش احمدی، ابوالفضل و علی سلیمی، امیرعباس کاوه، اهورا و صادق کاظمی، ابوالفضل کاظمی، محمد طاها شیخی، دانیال بیت مشعل، ایلیا، مهدی و نازنین زهرا سورانی نیز به عنوان طفل‌خوانان برتر این سوگواره معرفی و تجلیل شدند.

تدوین ۱۰۰ برنامه فرهنگی هنری در استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در این آیین از تدوین ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری در استان خبر داد و گفت: سوگواره عاشورایی از مهمترین برنامه‌های استان است که زیرمجموعه قرارگاه شهید آوینی طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شد.
پیام احمدی افزود: برای هفدهمین سوگواره عاشورایی، ۱۷ گروه شرکت کردند که ۱۰ گروه به مرحله اجرا رسیدند.

وی تصریح کرد: از سال گذشته طراحی برنامه ها را منوط به بودجه نکردیم و تلاش شد با کمترین اعتبار حجم بالایی از برنامه‌ها را اجرا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، مردمی کردن برنامه‌ها را از مهمترین سیاست‌های این اداره‌کل برشمرد و گفت: برگزاری برنامه‌هایی نظیر سوگواره عاشورایی این سیاست را تقویت می‌کند.

فعالیت ۱۹۶ گروه تعزیه در استان

برگزیدگان هفدهمین سوگواره عاشورایی چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

مدیر کانون تعزیه و از پیرغلامان هنر شبیه‌خوانی چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین از فعالیت ۱۹۶ گروه تعزیه در استان خبر داد و گفت: این در حالیست که در سال ۱۳۷۵ تنها ۲ گروه تعزیه در استان فعال بود.

علیرحم شایان تصریح کرد: سوگواره عاشورایی در استان از سال ۱۳۷۵ تا سال ۱۳۹۳ برگزار شد اما پس از آن به مدت ۹ سال متوقف شد که امسال اجرای این رویداد مهم مذهبی به همت مدیرکل و همکاران تعزیه‌خوان از سرگیری شد.

وی با بیان اینکه تعزیه یکی از مظاهر و ندای حق خواهی است که باید همواره زنده بماند، یادآور شد: این استان قدمت بالایی در هنر تعزیه و شبیه‌خوانی دارد و هنرمندان توانمندی در این عرصه فعال بودند.

به گزارش ایرنا، حسنقلی قاسمی از پیرغلامان و شبیه‌خوانان چهارمحال و بختیاری در آیین پایانی هفدهمین سوگواره عاشورایی استان که دوشنبه پنجم شهریور با حضور جمعی از مسوولان و هنرمندان شبیه‌خوان در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد به اجرای بخشی از مجلس شهادت امام حسین (ع) بر اساس نسخه سید ذاکر وانانی پرداخت.

این سوگواره با عنوان جایزه هنر و ادبیات آیینی (بزرگداشت سید عبدالباقی صولت دهکردی) از ۲۴ مرداد تا دوم شهریور با اجرای۱۰ گروه‌ تعزیه در شهرکرد برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha