۶ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۴
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85579698
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵۰ میلیارد ریال به طرح های جنگل‌کاری خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- رییس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌ شمالی گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، صیانت از جنگل زاگرس و شمال در سالجاری برای طرح های جنگل کاری استان تخصیص یافت.

شهرام عسگری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: طرح های جنگل کاری سنواتی، فضای سبز و پارک جنگلی شامل تهیه و جمع آوری بذور، توسعه و غنی سازی، تولید نهال و غنی سازی جنگل با بذر در سطح ۲۸۰ هکتار از اراضی استان در دست اجرا است.

وی با اشاره به تجهیز و نگهداری پارک های جنگلی استان، افزود: مراقبت و نگهداری از درخت ها، کوددهی و آبیاری ۲۰ هکتار از جنگل های «گوی‌نیک» شهرستان راز و جرگلان در دست اجرا است و آبیاری آن از ماه گذشته آغاز و در سه نوبت انجام خواهد شد.

رییس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌ شمالی گفت: برای این پارک جنگلی امسال ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین سه کیلومتر دیوار و محصول کشی نهالستان بجنورد برای امنیت و حفاظت انجام شد.

به گزارش ایرنا، گستره حوزه منابع طبیعی خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این میزان یک‌ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار هم جنگل است.

جنگل های خراسان شمالی در گستره ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جزو جنگل های حفاظتی کشور محسوب می شود.

۲۵ هزار هکتار از جنگل های این استان جزو ناحیه رویشی هیرکانی و الباقی جزو ناحیه رویشی ایرانی تورانی محسوب می شود که گونه های ارس، افرا کرکو، زالزالک، ولیک و بلوط را در خود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha