افزایش سه درصدی ثبت‌نام متقاضیان سفر اربعین در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: ۲۶۴ هزار و ۱۳۴ نفر امسال در این استان برای پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کردند که این رقم نسبت به اربعین سال گذشته حدود سه درصد افزایش داشته است.

عباس خداشناس روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته ۲۵۷ هزار و ۵۱۱ نفر از استان خراسان رضوی برای پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح نامنویسی کرده بودند.

وی بیشترین شمار متقاضیان سفر اربعین از استان را مربوط به شهر مشهد و ۱۸۰ هزار و ۲۵۹ نفر ذکر و بیان کرد: ۱۶۱ هزار و ۴۸۳ نفر از ثبت نام‌کنندگان امسال استان برای زیارت اربعین مرد و ۱۰۲ هزار و ۶۵۲ نفر زن هستند.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: خروجی زائران این استان از طریق هوایی و ۶ مرز زمینی شامل مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، باشماق، تمرچین انجام شد.

وی افزود: بیشترین انتخاب مرز خروجی زائران خراسان رضوی مرز مهران با ۲۰۱ هزار و ۹۱۹ متقاضی بود و پس از آن مرز خسروی با ۲۸ هزار و ۶۱۳ متقاضی، مرز هوایی با ۱۳ هزار و ۳۶۲ متقاضی، مرز شلمچه با ۱۳ هزار و ۲۳ متقاضی، مرز چذابه با پنج هزار و ۷۸۱ متقاضی، مرز باشماق با ۹۷۱ متقاضی و مرز تمرچین با ۴۴۷ متقاضی بوده است.

خداشناس ادامه داد: بیشترین وسیله انتخابی برای سفر اربعین در سامانه سماح به ترتیب مربوط به خودروهای شخصی با ۱۳۷ هزار و ۶۴۰ نفر، اتوبوس با ۷۰ هزار و ۸۱۸ نفر، قطار با ۳۰ هزار و ۳۳۶ نفر، هواپیما با ۱۳ هزار و ۳۶۲ نفر، تاکسی با ۱۰ هزار و ۹۱۰ نفر و مینی‌بوس با هزار و ۶۸ نفر بوده است.

وی با اشاره به ارائه سه بسته بیمه‌ای ۸۰۰ هزار ریالی، ۹۰۰ هزار ریالی و یک میلیون ریالی ویژه متقاضیان اعزام به اربعین در سامانه سماح، ادامه داد: ۱۲۷ هزار و ۱۲۹ متقاضی بسته نخست، ۱۰ هزار و ۷۲۸ متقاضی بسته دوم و ۱۲۶ هزار و ۲۷۷ نفر بسته سوم بیمه‌ای را انتخاب کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: بر اساس آمار اعلام شده در سامانه سماح، امروز - سه‌شنبه - ۲۶ هزار و ۷۴۱ نفر از زائران خراسان رضوی به وطن بازخواهند گشت و ۶۲ هزار و ۱۷۶ نفر از زائران استان تا هفته آینده به وطن بازمی‌گردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha