اهدای آزمایشگاه سیار از سوی کمیساریای عالی پناهندگان به خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: یک دستگاه بنز اسپرینتر (آزمایشگاه سیار) اهدایی کمیسیاریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، تحویل خراسان جنوبی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، سید محمد موسوی میرزایی روز سه شنبه اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که از طریق معاونت بهداشتی دانشگاه با کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در سال گذشته انجام شد، دستگاه‌ها و تجهیزات خوبی به استان اختصاص یافت تا خدمات مناسبی به مردم و اتباع خارجی ارائه شود.

وی افزود: هفت دستگاه بنز اسپرینتر آزمایشگاه سیار وارد کشور شد و یکی از این دستگاه‌ها به استان خراسان جنوبی تحویل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: دستگاه بنز اسپرینتر اهدایی کمیساریای عالی پناهندگان یک آزمایشگاه سیار با تجهیزات کامل است که در رزمایش‌ها، طغیان‌ها و کارهای تحقیقاتی کاربرد دارد و به راحتی قابل حمل است.

وی گفت: تجهیزات دیگری از جمله یک دستگاه آمبولانس در ماهیرود و ونتیلاتور به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اهدا شد که ارزش تقریبی این اقلام حدود ۷۰۰ میلیارد ریال است و باعث گسترش خدمات بهداشتی و درمانی به گروه‌های هدف خواهد شد.

موسوی میرزایی به استقرار یک دستگاه آمبولانس در مرز ماهیرود مشترک با افغانستان، ۶ دستگاه ونیتلاتور، ۲ دستگاه اکسیژن ساز، یک دستگاه رادیولوژی پرتابل، تخصیص ۹ میلیارد ریال برای تعمیر و نوسازی ۲ مرکز خدمات جامع سلامت برای گروه هدف اتباع اشاره کرد که از طریق کمیساریای عالی سازمان ملل متحدد در امور پناهندگان به این دانشگاه اختصاص یافت و در سطح استان توزیع شد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۲ شهرستان دارد و در چهار شهرستان نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان هم مرز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha