مسئولان هرمزگان به مقام والای شهدای جزیره بوموسی ادای احترام کردند

بندرعباس - ایرنا - همزمان با پنجمین روز هفته دولت جمعی از مدیران و مسئولان هرمزگان با سفر به بوموسی و حضور در گلزار شهدا، به مقام والای شهدای هشت سال دفاع مقدس این جزیره ادای احترام کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین مهدی دوستی استاندار هرمزگان، احمد مرادی و فاطمه جراره نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران لشکری و کشوری، با حضور در گلزار شهدای بوموسی به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

استاندار هرمزگان و مدیران استان پس از این مراسم، به افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های بوموسی پرداختند.

این طرح‌ها شامل افتتاح ۲ بلوار شهدای مدافع حرم و غدیر، بوستان، دکل همراه اول، مسیر دسترسی به مسکن ملی، بندرچند منظوره، سالن ورزشی بانوان و بهره‌برداری از مرکز رادیولوژی و سونوگرافی و همچنین کلنگ زنی سایت پسماند و جایگاه سیلندر پرکنی جزیره بوموسی است.

همزمان با هفته دولت ۹۷۷ طرح با اعتباری بیش از ۷۲۲ هزار میلیارد ریال در استان هرمزگان در حال افتتاح و یا کلنگ زنی است.

شهرستان بوموسی شامل ۶ جزیره‌ بوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور بزرگ و فارور کوچک است.

جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی در نزدیکترین فاصله با تنگه راهبردی هرمز واقع شده‌اند که یکی از مهم‌ترین تنگه‌های بین المللی است و خلیج‌فارس را به دریای عمان و اقیانوس هند پیوند می‌دهد؛ از طرفی نیز این جزایر سه‌گانه در عمیق‌ترین قسمت خلیج‌فارس و محل عبور کشتی‌های سنگین و نفتکش‌ها واقع شده‌اند و تسلط بر جزایر یادشده به منزله تسلط بر صادرات و واردات از این منطقه و دسترسی به اقیانوس هند است و هم می‌توان خدمات دریایی را با استفاده از آن‌ها به شناورهای عبوری ارائه داد.

جزیره بوموسی با ۱۲ کیلومتر مربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب‌های خلیج‌فارس و در فاصله ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.

این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی اهمیت بسیار زیاد و راهبردی برای کشور دارد و از جنبه اهمیت دریایی به دلیل نزدیکی به آبراه‌های بین المللی و همچنین رفت و آمد شناورهای سنتی تجاری و صیادی در آب‌های خلیج‌فارس از این منطقه به کشورهای حوزه خلیج‌فارس حائز اهمیت بسیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha