بهره‌برداری از ۴۰۰ میلیارد ریال طرح‌ توسعه شهری در بوموسی

بندرعباس - ایرنا - همزمان با پنجمین روز هفته دولت، طرح‌های توسعه شهری جزیره بوموسی به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مسئولان استانی و محلی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ادامه سفر یک روزه مهدی دوستی استاندار هرمزگان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و محلی به جزیره راهبردی بوموسی هفت طرح عمرانی و توسعه‌ای شامل بلوار پلاژ غدیر، بلوار مدافعان حرم، بوستان شهید ستار محمودی، آسفالت شهرک مروارید، آسفالت شهرک صیادان، آسفالت محوطه ۱۸ واحدی مسکن‌ملی و پیاده رو سازی سطح شهر به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

در ادامه برنامه هفته دولت در جزیره بوموسی با حضور استاندار هرمزگان سالن ورزشی اختصاصی بانوان نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

همچنین در این روز ۲ طرح شامل تاسیسات سیلندر پرکنی و سوله سایت پسماند جزیره بوموسی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال نیز کلنگ زنی شد.

اختصاص ۲ دستگاه سونوگرافی و رادیویی به بیمارستان بوموسی

بهره‌برداری از ۴۰۰ میلیارد ریال طرح‌ توسعه شهری در بوموسی

فرماندار بوموسی نیز از بهره‌برداری ۲ دستگاه سونوگرافی و رادیولوژی بیمارستان پارس بوموسی با اعتباری بیش از ۸۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: طی ۲ سال‌ اخیر علاوه بر تجهیز سخت افزاری بیمارستان این شهرستان، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم این منطقه که استقرار پزشک متخصص بود نیز محقق شد.

مرتضی احتشام در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های بوموسی، در مسجد جامع امام حسن مجتبی(ع) این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر هفت پزشک متخصص در بیمارستان شهرستان بوموسی برای ارائه خدمات تخصصی درمانی به اهالی مستقر شده‌اند.

در حال حاضر هفت پزشک متخصص در بیمارستان شهرستان بوموسی برای ارائه خدمات تخصصی درمانی به اهالی مستقر شده‌اند.وی با اشاره به طرح‌های شهرستان بوموسی خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال ۹ طرح با ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید که هفت طرح قابل افتتاح و ۲ طرح کلنگ زنی بوده است.

نماینده عالی دولت در بوموسی با اشاره به افزایش ظرفیت تامین آب آشامیدنی طی سال‌های اخیر نیز گفت: برای تامین آب آشامیدنی شهرستان بوموسی، ۲ مخزن ۲ هزار مترمکعبی در جزیره تنب بزرگ و بوموسی در دست احداث و مراحل نهایی آن نیز در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: پلاژ غدیر، بلوار سلامت، بلوار ورزش و مسکن مهر از جمله پرواژهای است که در حوزه شهری در بوموسی با حمایت های استاندار پیگیری و به نتیجه رسیده است.

احتشام با اشاره به بندر چند منظوره جزیره بوموسی نیز تصریح کرد: ساختمان مرجع دریایی بندر مسافربری این بندر چندمنظوره با هدف تکریم مسافران و اهالی جزیره احداث و بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری از ۴۰۰ میلیارد ریال طرح‌ توسعه شهری در بوموسی

صدور ۶۳ مجوز صید و صیادی برای صیادان بوموسی

فرماندار بوموسی با اشاره به بحث صید و صیادی گفت: چندین سال صیادان جزیره به دنبال دریافت مجوز بودند که با پیگیری‌های انجام شده و اهتمام استاندار طی ۲ گذشته ۶۳ مجوز صید و صیادی برای صیادان این شهرستان صادر شده است.

وی با اشاره به سهمیه قیر رایگان جهت عمران شهری شهرستان بوموسی گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ تن قیر رایگان تحویل شهرستان شده و راه و شهرسازی ۲۰۰ تن دیگر نیز به بوموسی اختصاص داده که جای تشکر دارد.

احتشام با اشاره به حوزه برق و انرژی شهرستان بوموسی تصریح کرد: در حوزه برق نیز اتفاقات خوبی افتاده و با بروزرسانی تمامی دستگاه‌های برق شهرستان قطعی برق در بوموسی به حداقل رسید.

وی افزود: در بحث برق ۶۹۰ میلیارد ریال برای احداث نیروگاه غدیر و ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای احداث پست های برق تخصیص یافته است.

همزمان با هفته دولت ۹۷۷ طرح با اعتباری بیش از ۷۲۲ هزار میلیارد ریال در استان هرمزگان در حال افتتاح و یا کلنگ زنی است.

شهرستان بوموسی شامل ۶ جزیره‌ بوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور بزرگ و فارور کوچک است.

جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی در نزدیکترین فاصله با تنگه راهبردی هرمز واقع شده‌اند که یکی از مهم‌ترین تنگه‌های بین المللی است و خلیج‌فارس را به دریای عمان و اقیانوس هند پیوند می‌دهد؛ از طرفی نیز این جزایر سه‌گانه در عمیق‌ترین قسمت خلیج‌فارس و محل عبور کشتی‌های سنگین و نفتکش‌ها واقع شده‌اند و تسلط بر جزایر یادشده به منزله تسلط بر صادرات و واردات از این منطقه و دسترسی به اقیانوس هند است و هم می‌توان خدمات دریایی را با استفاده از آن‌ها به شناورهای عبوری ارائه داد.

بهره‌برداری از ۴۰۰ میلیارد ریال طرح‌ توسعه شهری در بوموسی

جزیره بوموسی با ۱۲ کیلومتر مربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب‌های خلیج‌فارس و در فاصله ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.

این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی اهمیت بسیار زیاد و راهبردی برای کشور دارد و از جنبه اهمیت دریایی به دلیل نزدیکی به آبراه‌های بین المللی و همچنین رفت و آمد شناورهای سنتی تجاری و صیادی در آب‌های خلیج‌فارس از این منطقه به کشورهای حوزه خلیج‌فارس حائز اهمیت بسیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha