۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85579868
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ طرح راهداری ملایر در هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی شد

همدان- ایرنا- همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، ۱۵ طرح راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر با ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر روز سه‌شنبه در این آئین در گردنه زاغه اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰ نقطه دارای تصادف در این شهرستان، ایمن‌سازی و آشکارسازی شد که شامل تعدیل شیب شیروانی، نصب نیوجرسی، آشکارسازی دماغه‌ها، کف‌نویسی و تعمیر سیستم روشنایی است.

"هاشم اسکندریان" افزود: در راستای ارتقای ایمنی و افزایش کیفیت رویه آسفالتی راه‌ها همزمان با هفته دولت ۱۵ پروژه افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که از این تعداد هشت پروژه شامل روکش راه روستایی، بهسازی و تعریف راه روستایی، روکش راه‌های شریانی، احداث سیستم روشنائی و خط‌کشی راه‌ها و مرمت ابنیه فنی است.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی هفت پروژه نیز شامل عملیات روکش راه‌های شریانی و ایمن‌سازی تقاطع حسین‌آباد شاملو، اصلاح پیچ سالوک و اجرای آسفالت حفاظتی در محورهای شریانی آغاز شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر ادامه داد: در سال‌های اخیر پروژه‌هایی در جهت ارتقای ایمنی و کیفیت راه‌های ملایر اجرا شد که علاوه بر رضایت کاربران جاده‌ای، موجب کاهشی شدن حوادث جاده‌ای در سال‌های گذشته شد که امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط کاربران جاده‌ای شاهد کاهش تصادفات بیش از پیش باشیم.

اسکندریان با بیان اینکه شهرستان ملایر با دارا بودن بیش از یک‌هزار کیلومتر راه رتبه اول استان را دارد، افزود: در حال حاضر پنج هزار راننده کامیون و ۳۰ دستگاه اتوبوس در این شهرستان فعال است و طی چهار سال گذشته هیچ انسدادی در سطح راه‌های این شهرستان نداشتیم.

وی یادآور شد: سالانه بیش از ۶۰ میلیون نفر از راه‌های مواصلاتی این شهرستان تردد می‌کنند و با توجه به قرار گرفتن ملایر در مسیر تردد عتبات عالیات و اربعین، یکی از کریدورهای پرتردد استان همدان است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر توسعه سطح راه‌ها و کیفی‌سازی سطح راه‌ها را ۲ وظیفه مهم راهداری برشمرد و بیان کرد: در این راستا ۴۰ کیلومتر روکش آسفالت در سطح راه‌های این شهرستان انجام دادیم و امسال بیش از ۷۰۰ هزار مترمربع آسفالت اجرایی شد.

اسکندریان با بیان اینکه ملایر به کارگاه بزرگ راهداری تبدیل شده است، افزود: هم‌اکنون پنج راه روستایی پروژه فعال داریم و سال گذشته بالغ بر ۳۱ نقطه حادثه‌خیز ایمن‌سازی شد که معادل سه درصد کل کشور است.

وی طول پروژه ایمن‌سازی گردنه زاغه را ۴.۵ کیلومتر عنوان کرد و گفت: گردنه زاغه دومین گردنه برف‌گیر و پرتردد استان همدان است که ۳.۵ کیلومتر نیوجرسی و ۷۷ پایه چراغ روشنایی نصب شد.

اسکندریان ادامه داد: سال گذشته میزان فوتی تصادفات جاده‌ای در این شهرستان ۱۸ درصد کاهش یافت که رتبه اول استان را کسب کردیم و امسال با ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز، میزان تصادفات فوتی به ۲ نفر و بیش از ۷۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۹۱۰ کیلومتر انواع راه است که ۱۴۲ کیلومتر آن بزرگراه، ۳۶ کیلومتر راه اصلی، ۱۳۸ کیلومتر راه فرعی، ۴۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۴۲ کیلومتر شوسه شنی روستایی و ۱۲۲ کیلومتر راه خاکی و بین مزارع و ۲ هزار و ۳۵۰ دهانه انواع پل و آبرو است که از این نظر ملایر در کریدور ارتباطی بسیار خوبی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha