بیمارستان منتصریه مشهد به خنک‌کننده پیشرفته مجهز شد

مشهد- ایرنا- مدیر بیمارستان پیوند اعضای «منتصریه» مشهد گفت: همزمان با هفته دولت، یک دستگاه چیلر خنک‌کننده با توان سرماسازی اسمی ۲۸۰ تنی با جدیدترین فناوری‌های روز دنیا در این مرکز درمانی نصب و راه‌اندازی شد.

دکتر محمد پوران‌باقر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه سرماساز که بیش از ۶۵ میلیارد ریال برای آن هزینه شده، با مساعدت تولیت آستان قدس رضوی از کشور آلمان خریداری و در این مرکز، نصب و راه اندازی شده است.

وی گفت: کمبود بار سرمایش مرکزی بیمارستان منتصریه و پاسخگو نبودن چیلرهای قدیمی جذبی، موجب ناخرسندی مراجعان و کارکنان این مرکز شده بود که با پیگیری مدیریت بیمارستان و حمایت آستان قدس، هزینه خرید این چیلر پیشرفته توسط واحد اعتبارات آن مجموعه تامین شد.

وی با بیان اینکه این چیلر دارای جدیدترین فناوری روز دنیا است، ادامه داد: این دستگاه دارای کنترل‌گرهای تمام‌خودکار برای کنترل ظرفیت مورد نظر و کاهش مصرف انرژی است که نسبت به انواع پیشین هزینه نگهداری و تعمیرات پایین‌تر و عمر طولانی‌تری دارد.

مدیر بیمارستان پیوند اعضا منتصریه مشهد گفت: از دیگر مزایای چیلر تراکمی خریداری شده نسبت به چیلرهای قدیمی جذبی بیمارستان، می‌توان به ضریب عملکردی بالاتر، اشغال فضای کمتر، قیمت تمام شده کمتر، هزینه تهیه مبرد پایین‌تر و عدم نیاز به استفاده از آب به دلیل سرمایش بالا و حذف سامانه «کولینگ تاور» و متعلقات و پمپ های مورد نیاز اشاره کرد.

دکتر پوران باقر گفت: قطعات این سرماساز آلمانی و ایتالیایی است که توسط شرکت صنایع تهویه برودتی فرم دما در استان مرکزی مونتاژ و ساخته شده است.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha