سرکنسول پاکستان در مشهد: نیشابور خاستگاه فرهنگی فلات ایران زمین است

مشهد-ایرنا-  سرکنسول پاکستان در مشهد گفت: شهر نیشابور مرکز تمدن ایران باستان و خاستگاه فرهنگی و کهن فلات ایران زمین است.

به گزارش ایرنا، محمد شهریار روز سه‌شنبه در سفر یک‌روزه به شهرستان نیشابور در حاشیه بازدید از مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر به خبرنگار ایرنا افزود: اشتراک فرهنگی نیشابور و تمدن سرزمین کهن خراسان با پاکستان موجب پیوند فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان است.

وی در این بازدید از مجموعه‌های خیام و عطار نیشابور، سایت موزه شهر کهن نیشابور (شادیاخ)، مجموعه فرهنگی گردشگری دهکده چوبین و مسجد چوبی نیشابور بازدید کرد.

سرکنسول پاکستان در مشهد، جذابیت های تاریخی و فرهنگی شهر نیشابور را فراوان و وصف ناشدنی خواند.

مهدی دونده، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور نیز در این بازدید با بیان اشتراک فرهنگی و تاریخی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان افزود: ظرفیت‌های گردشگری و زیارتی نیشابور برای استفاده گردشگران و زائران پاکستانی بیشتر معرفی شود.

نیشابور یکی از شهرستان های استان خراسان رضوی است که در حاشیه شرقی کویر مرکزی ایران واقع شده است.

بخش اعظم این شهرستان در دشت به نسبت وسیعی قرار گرفته که از شمال بوسیله ( ارتفاعات بینالود) به شهرستان های چناران و قوچان، از شرق به شهرستان مشهد، از جنوب به شهرستان های تربت حیدریه و کاشمر، از غرب به شهرستان سبزوار و از شمال غربی به شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی محدود است.

شهر نیشابور نیز در ۱۱۰ کیلومتری غرب مشهد و ۷۶۸ کیلومتری شرق تهران واقع است، وسعت نیشابور بیش از هشت هزار و ۷۲۲ کیلومتر مربع بوده که معادل ۹.۲ درصد وسعت استان خراسان رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha