۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85580007
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکاپوی اوکراین برای لغو ممنوعیت استفاده از تسلیحات آمریکایی در روسیه

تهران-ایرنا- تارنمای پولیتیکو نوشت: مقام‌های اوکراینی فهرستی از اهدافی را که به‌زعم آنها می‌توانند درصورت لغو محدودیت استفاده از تسلیحات آمریکایی در خاک روسیه مورد حمله قرار دهند، برای ارائه به مقام‌های امنیت ملی آمریکا آماده کرده‌اند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، پولیتیکو افزود: اوکراین از این فهرست به عنوان آخرین تلاش های خود برای متقاعد کردن واشنگتن برای لغو محدودیت های استفاده از سلاح های آمریکایی در خاک روسیه استفاده می کند.

در حالی که اوکراین پیشتر نیز آمریکا را از اهداف احتمالی حمله خود در خاک روسیه آگاه کرده بود، فهرست جدید حاوی جزییات بیشتری است.

پولیتیکو به نقل از افراد آگاه از این تلاش جدید کی یف نوشت: رستم عمروف وزیر دفاع و اندری یرماک مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین این هفته با عزیمت به واشنگتن دی سی قصد دارتد این فهرست را در مذاکرات با مقامات آمریکایی به دولت این کشور ارائه دهد.

آمریکا مدت‌ها است که گفته است که لغو این محدودیت ها، تفاوت راهبردی چندانی را در جنگ ایجاد نخواهد کرد زیرا روسیه اهداف مهم خود از جمله هواپیماها را از مرزها دور و از دسترسی خارج کرده است.

به گفته افراد یاد شده، با این حال کی یف تعدادی از اهداف ارزشمند را تعیین کرده که امکان دسترسی به آنها از طریق موشک های ارائه شده از سوی آمریکا وجود دارد. کی یف امیدوار است این لیست جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را نسبت با تغییر نظر خود متقاعد کند.

زلنسکی روز دوشنبه در بیانیه ای گفت که نباید سلاح های ارسالی برای اوکراین محدودیتی داشته باشد.

افرادی آگاه از این تلاش اوکراین، نام خود را به دلیل حساسیت مذاکرات مقامات اوکراینی در واشنگتن فاش نکردند و شورای امنیت ملی آمریکا و پنتاگون از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده اند.

دیدار عمروف و یرماک از آمریکا همزمان با ادامه حملات اوکراین به منطقه مرزی کورسک روسیه و حملات موشکی مسکو به شبکه انرژی این کشور انجام می شود.

مقام های اوکراینی مدت‌ها است که تلاش می کنند دولت بایدن را نسبت به لغو محدودیت های استفاده از تسلیحات آمریکایی متقاعد کنند اما دولت آمریکا نگران آن است که چنین تصمیمی روسیه را تحریک به حملات شدیدتری علیه اوکراین کند.

مقامات و قانونگذاران اوکراینی تاکید دارند که لغو محدودیت های در تلاش های جنگی کی یف واجب است و مدعی هستند که این امر آزادی عمل بیشتری به اوکراین در جنگ با روسیه در داخل مرزهای این کشور خواهد داد.

پولیتیکو نوشت: زمان ورود مقام های اوکراینی به واشنگتن و برنامه مذاکرات آنها معلوم نیست. در سفرهای قبلی مقام های اوکراینی، آنها با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و لوید آستین وزیر دفاع این کشور دیدار کرده بودند.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به خبرنگاران گفت تغییری در سیاست آمریکا در خصوص لغو محدویت استفاده از سلاح های این کشور ایجاد نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha