۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85583891
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع اوکراین: فهرست اهداف مورد نظر در خاک روسیه را در اختیار آمریکا قرار دادیم

تهران-ایرنا- وزیر دفاع اوکراین تایید کرد که در دیدار این هفته مقامات اوکراینی در واشنگتن، فهرستی از اهداف مورد نظر کی یف در خاک روسیه را در اختیار مقامات ارشد دولت آمریکا قرار داده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، رستم عمروف در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت که دولت جو بایدن در حال بررسی درخواست وی درباره لغو محدودیت استفاده از سلاح های دوربرد آمریکایی برای حمله به خاک روسیه است و تایید کرد که روز جمعه در دیدارش با مقامات ارشد آمریکایی در واشنگتن، فهرستی از اهداف مورد نظر را ارائه داده است.

وی همچنین مدعی شد: ما به مقامات آمریکایی توضیح دادیم که چه قابلیت هایی را برای حفاظت از شهروندان خود در مقابل حملات روسیه نیاز داریم.

سی ان ان نوشت: به رغم تکرار درخواست های ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، انتظار نمی رود آمریکا محدودیت استفاده از سامانه های موشکی تاکتیکی دوربرد (ATACMS) را لغو کند.

پت رایدر سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون روز پنجشنبه گفت: از ما شنیده اید که اوکراین می تواند از کمک امنیتی آمریکا برای دفاع از خود در حملات فرامرزی استفاده کند اما در ارتباط با حملات به خاک روسیه، سیاست ما تغییری نکرده است.

در این ارتباط، یک مقام آمریکایی مدعی شد که اوکراین منابع محدودی از موشک های دوربرد آمریکایی را در اختیار دارد و آمریکا به وضوح اعلام کرده که به دلیل محدودیت تعداد و زمان بر بودن تولید سامانه های ATACMS‌، کی یف نباید انتظار داشته باشد مقادیر قابل توجهی از آن را تحویل بگیرد.

این مقام آمریکایی که پیش از دیدار بین لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و عمروف همتای اوکراینی او در واشنگتن، صحبت می کرد، گفت: بسیاری از اهداف مورد نظر اوکراین در روسیه خارج از محدوده دسترسی این سامانه ها هستند. ارتش روسیه دارایی‌های نظامی با ارزش خود را از خط مقدم دور کرده است.

مقام آمریکایی افزود: اوکراین از منابع موجود ATACMS خود برای هدف قرار دادن دارایی های ارزشمند روسیه در کریمه اشغالی از جمله سامانه های دفاع هوایی، انبارهای مهمات و فرودگاه ها استفاده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کل شبه جزیره کریمه در تیررس سامانه های ATACMS قرار دارد و آن را به منطقه ای اصلی برای استفاده از موشک های ساخت آمریکا تبدیل می کند.

سی ان ان نوشت: آمریکا همچنان بر دفاع هوایی اوکراین متمرکز است و دولت بایدن تقریباً در هر بسته کمک نظامی این موضوع را لحاظ کرده است.

سخنگوی پنتاگون تایید کرد: کشورش همچنان اوکراین را در صدر فهرست اولویت های دفاع هوایی قرار داده است و دو میلیارد دلار از دارایی های دفاع هوایی را که در ابتدا قرار بود به کشورهای دیگر ارسال شود، به کی یف منتقل کرده است.

عمروف با رد این ارزیابی ها در مصاحبه با سی ان ان گفت که فهرستی از اهداف مورد نظر با استفاده از سامانه ATACMS را در اختیار آمریکایی ها قرار داده است.

وی مدعی شد کشورش به منظور حفاظت از غیرنظامیان و زیر ساخت های اوکراینی، جهت لغو محدودیت های ATACMS فشار وارد خواهد کرد.

مقامات ارشد اوکراین از جمله یولیا سویریدنکو وزیر اقتصاد، عمروف و اندری یرماک رئیس دفتر رئیس جمهوری این کشور، روز جمعه در واشنگتن، آستین وزیر دفاع امریکا را در جریان اوضاع جنگ اوکراین قرار دادند.

یرماک در این دیدار گفت مهم است که اوکراین تسلیحاتی از بسته کمک دفاعی را که تاکنون اعلام شده است، هر چه زودتر دریافت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha