۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۳
کد خبر: 85580080
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ژاپن از پهپادهای هوش مصنوعی در زمان بلایای طبیعی کمک می‌گیرد

تهران- ایرنا- ژاپن اعلام کرد که به منظور جلوگیری از دزدی و حفاظت از اموال مردم در مناطق آسیب‌دیده از بلایای طبیعی، از پهپادهای مجهز به هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از نشریه صبح جنوب چین، پلیس ژاپن به تازگی اعلام کرده است: افسران پلیس این کشور برای یافتن افراد مشکوک در مناطق آسیب‌دیده از بلایای طبیعی، از پهپادهای هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد.

این نهاد افزود: این ابتکار به پلیس کمک می‌کند تا مناطق وسیع آسیب‌دیده از بلایای طبیعی مانند زلزله یا سونامی را زیر پوشش قرار دهد.

با این حال، برخی کارشناسان هشدار می‌دهند که این فناوری می‌تواند قدرت زیادی به پلیس بدهد که ممکن است مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

شینیچی ایشیزوکا بنیان‌گذار اندیشکده آینده‌نگری در زمینه عدالت کیفری توکیو با اشاره به گزارش‌های دزدی اموال مردم در زلزله و سونامی ۲۰۱۱ در شمال شرق ژاپن، اظهار کرد: «پلیس برای جلوگیری از جرم و تامین امنیت مناطق آسیب‌دیده از بلایای طبیعی، به این فناوری نیاز دارد.»

وی اضافه کرد: اما ممکن است این رویکرد با مقاومت‌هایی در برخی مناطق روبرو شود، زیرا استفاده از هوش مصنوعی برای پیگیری حرکات افراد می‌تواند به عنوان نقض حقوق بشر تلقی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha