۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۶
کد خبر: 85580233
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ طرح بهداشتی و درمانی در یزد آماده بهره‌برداری است

یزد- ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اینکه در یکسال گذشته به طور میانگین هر ۱۰ روز یک طرح بهداشتی و درمانی در استان مورد بهره برداری قرار گرفت گفت: ۱۰ طرح دیگر به ارزش یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان ظرف چند روز آینده افتتاح می شود.

به گزارش ایرنا دکتر «سید مهدی هاشمی» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران تعداد طرح های بهداشتی و درمانی در حال ساخت این دانشگاه در سه سال گذشته را ۱۲۸ طرح بیان و اظهار کرد: این طرح ها حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی تصریح کرد: از طرح ها یاد شده ۵۱ طرح با یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در سه سال گذشته افتتاح شدند و ۱۰ طرح دیگر هم به ارزش یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز ظرف چند روز آینده مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه مابقی طرح ها حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند گفت: در این سه سال گذشته اولویت دانشگاه تکمیل طرح های نیمه تمام بود و در این مدت به ندرت عملیات اجرایی طرحی آغاز شد.

تامین منابع مالی مهمترین چالش دانشگاه علوم پزشکی یزد

وی مهمترین چالش پیش روی دانشگاه علوم پزشکی را تامین منابع مالی بیان کرد و افزود: متاسفانه میزان افزایش تعرفه‌ها همواره کمتر از میزان تورم بوده است بدین ترتیب دانشگاه در حوزه تجهیزات و اقلام پزشکی ، پرداخت کارانه ، تعرفه ، اضافه کار پرسنل و تکمیل طرح ها در تنگناست.

هاشمی باجگانی گفت: قطعاً درگیر شدن ذهنیت مدیریت دانشگاه برای رفع این قبیل چالش‌ها، فرصت کمتری را برای ارتقاء دیگر بخش‌ها به دنبال خواهد داشت هرچند که بنا بر گزارش‌های ارائه شده، دانشگاه علوم پزشکی یزد از این منظر نیز غافل نبوده است و وضعیت دانشگاه در زمینه پرداختی های پرسنل نسبت به سایر دانشگاههای علوم پزشکی بهتر است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان و امسال تاکنون ۲۰ میلیارد تومان در حوزه رفاهی پرسنل دانشگاه هزینه شده است.

هاشمی باجگانی از افزایش ۳۴۸ تخت به تخت های مراکز درمانی در استان گفت: البته بعضاً به دلیل کمبود نیروی انسانی به ویژه پرستار برخی از این تخت‌ها هنوز عملیاتی نشدند.

هاشمی باجگانی عمل جراحی تعویض دریچه قلب بدون جراحی باز برای اولین بار در بیمارستان‌های شهید صدوقی و افشار یزد ، راه اندازی دستگاه توموتراپی در مرکز پرتودرمانی شهید رمضان زاده یزد ، راه اندازی مرکز درمان ناباروری سطح ۲ برای اولین بار خارج از مرکز استان و در ابرکوه ، کسب رتبه نخست استان در انجام کد ۲۴۷ و انجام چهار برابر عمل قلب در استان از جمله اقدامات این دانشگاه در یکسال گذشته بیان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به راه اندازی ۱۱مرکز نفس (نجات فرزندان سقط) در استان افزود: در این مراکز از سقط ۲۰۰ نوزاد جلوگیری شد.

هاشمی از رشد ۱۰ برابری و تولید ۶۵ محصول سلامت محور شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و خاطرنشان کرد: افزایش ۶۰ درصدی ثبت اختراع و ثبت ژن و افزایش چهار برابری تاسیس شرکت‌های دانش بنیان و فناور از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه بوده است.

وی در زمینه مطالبات پرستاران استان گفت: در خواست های پرستاران به ۲ دسته تقسیم می شود برخی داخل استانی و برخی درخواست ها هم فراتر از استان و مربوطه به سطح وزارتخانه و تصویب قوانین در مجلس شورای اسلامی است .

هاشمی باجگانی ادامه داد: نحوه محاحسبه اضافه کار پرستاران اندک است و کاملا صحیح و منطقی است که در این زمینه باوجود مشکلات مالی، قرار شد که مبلغی از منابع داخلی به آنها پرداخت تا قانون تصویب شود؛ ضریب سختی شغل پرستاران با توجه به حرفه آنها در سطح وزارتخانه و مجلس قوانین باید تغییر کند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha