نقد و نسیه فوتبال

شهرکرد-ایرنا- فوتبال یک رشته ورزشی عام‌پسند و با تماشاگری است که در آن بازیکنان، پول‌های حرفه‌ای دریافت می‌کنند حتی اگر تیم‌هایشان زمین چمن با کیفیتی نداشته باشند.

به گزارش ایرنا، برای برخی از این تیم‌ها، بازیکنان به مثابه سرمایه و دارایی " نقد " اما زمین و مجموعه ورزشی بسان کالایی " نسیه " است، این نقد و نسیه فوتبال است که گاهی از سوی کارشناسان مورد شماتت قرار می‌گیرد.

تعدادی از تیم‌های لیگ برتر فوتبال ایران این روزها درگیر تامین زمین چمن و ورزشگاه برای میزبانی مسابقات خود هستند به گونه‌ای که هر روز در رسانه‌ها نام‌های مختلف از مجموعه‌های ورزشی شهرها بر سرزبان‌ها می‌افتد.

در فوتبال حرفه‌ای اما داشتن ورزشگاه اختصاصی یک سرمایه و دارایی است به گونه‌ای که یکی از الزامات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برای باشگاه‌ها، بازسازی ورزشگاه‌ها بر اساس دستورالعمل کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) است.

نقد و نسیه فوتبال

رییس فدراسیون فوتبال معتقد است که، فوتبال ارزان‌ترین پدیده اجتماعی است. اگر کل لیگ را حساب کنیم و آن را با سایر پدیده‌های اجتماعی مقایسه کنیم، نسبت به نشاطی که به جامعه تزریق می‌کند، قابل قیاس نیست. امروز بسیاری از فضاهای رسانه‌ای با فوتبال پُر می‌شود. بسیاری از گفت‌وگوهای مردم و جامعه به همین فوتبال ختم می‌شود. ایجاد یک باشگاه فوتبال به معنای تخریب یک زندان است، باید دست آنهایی که به باشگاه و تیم‌داری کمک می‌کنند را بوسید.

مهدی تاج می‌گوید: نقدهایی به این حوزه وسیع وارد است که خود ما بیشتر از نهاد دیگری به این عیوب واقف هستیم و درصدد رفع آن هم هستیم. در فوتبال ابهام زیاد است و کنار آن حساسیت هم ایجاد می‌شود. خیلی از مسائل دیگر هم وجود دارد که مردم به آن حساسیت نشان نمی‌دهند اما فوتبال به دلیل زیبایی و مخاطبان بسیاری که دارد همواره زیر ذره‌بین است.

وی ادامه می‌دهد: شاید در برخی از ورزشگاه‌ها نتوانیم شاهد برگزاری مسابقات باشیم و می‌بایست مطابق استانداردهای فوتبال آسیا باشیم. اگر به دنبال رعایت استانداردها نبودیم با مشکلات بسیاری مواجه می‌شدیم.

نقد و نسیه فوتبال

میزبانی چهارمحال و بختیاری؛ نه خبری نیست

آبانماه سال ۱۴۰۱ رییس فدراسیون فوتبال در سفری که به چهارمحال و بختیاری داشت، اعلام کرد که این فدراسیون حاضر است یک کمپ اردوهای تیم‌های ملی را در این استان دایر کنند، اما این وعده مهدی تاج به نظر می‌رسد در محوطه آفساید قرار دارد و بنا نیست این گل به ثمر برسد.

البته پیشنهاد احداث کمپ اردوی تیم ملی فوتبال در زمان ریاست عزیزی خادم مطرح شد که پس از رفتن عزیزی خادم از فدراسیون ، این طرح راکد ماند هر چند برخی از دستگاه‌های اجرایی برای احداث آن اعلام نظر کردند.

اینجا اردوی آمادگی پیش فصل بله؛میزبانی مسابقات خیر

با وجود اینکه برخی از تیم‌های لیگ برتری هنوز درگیر تامین ورزشگاه برای میزبانی در این فصل گرم هستند اما چهارمحال و بختیاری می‌توانست حداقل میزبان بازی‌های کم تماشگر لیگ باشد.

اینجا هوای تابستان خنک‌تر از بسیاری از نقاط دیگر کشور است، از این ظرفیت گاهی تیم‌های لیگ برتری استفاده می‌کنند و اردوهای پیش از فصل خود را در شهرکرد یا شهرهای دیگر استان برپا می‌کنند.

در همین یکی ۲ ماه اخیر استقلال خوزستان اردوی خود را در شهرکرد برگزار کرد، اردوی که به گفته مربیان این تیم شرایط خوب آب و هوایی و چمن مناسب برای اردو اهمیت خوبی داشت.

سرمربی مونته‌نگرویی استقلال خوزستان پیش از آغاز اردوی اهوازی از امکانات ورزشی مجموعه شهدای دانش آموزان شهرکرد از نزدیک دیدن کرد.

میودراگ بوژوویچ با توجه به شرایط آب و هوایی شهرکرد اردوی آمادگی تیم فوتبال خوزستان در مرکز چهارمحال و بختیاری را مطلوب عنوان کرد.

یک هفته بعد از اردوی تیم فوتبال استقلال خوزستان ، نوبت به ورزش بانوان رسید و این خاتون بم به عنوان قهرمان فوتبال زنان در شهرکرد اردوی خود را برگزار کرد.

نقد و نسیه فوتبال

شرایط میزبانی اکنون مهیا نیست

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در خصوص شرایط چهارمحال و بختیاری برای میزبانی مسابقات لیگ می‌گوید: اکنون امکانات مجموعه ورزشی این استان شرایط لیگ برتر را در حال حاضر ندارد.

طهمورث حیدری در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرکرد امکانات لازم را برای مسابقات بزرگ را ندارد و می‌تواند در حد مسابقات لیگ ۲ باشد و باید سازمان لیگ این ورزشگاه ها را تایید کند.

وی اظهار داشت: برخی از استان‌ها که میزبان لیگ برتر هستند امکانات را دارند ولی برخی از استانها شرایط میزبانی لیگ‌های یک و ۲ را دارند.

حیدری اظهار داشت: برخی از استان‌ها حتی شرایط میزبانی مسابقات ملی را دارند اما این ورزشگاه انگشت شمار هستند.

وی اظهار داشت: از دولت چهاردهم انتظار است زیرساخت های ورزشی به ویژه مجموعه های ورزشی برای توسعه فوتبال در استانها را مد نظر داشته باشد.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال گفت: امید است در این دوره اعتبارات ورزشی برای تحقق عدالت در استان‌ها کم برخوردار نسبت به استان‌ها برخوردار افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، در سال‌های گذشته تیم‌های سپاهان، ذوب‌آهن، استقلال اهواز، استقلال خوزستان، فولاد خوزستان، آلومنینوم اراک، برق شیراز، فجر سپاسی، پیکان، سایپا، مس رفسنجان، صنعت نفت آبادان ، پاس تهران، شاهین بوشهر، ایرانجوان بوشهر و پارس جم با حضور مربیان صاحب نام فوتبال ایران اردوهای پیش فصل تابستانی خود را در چهارمحال و بختیاری برگزار کرده‌اند.

از جمله این مربیان مرحوم پرویز دهداری، بیژن ذوالفقار نسب، جواد نکونام، مجید جلالی، امیر قعله‌نویی، غلام پیروانی، سهراب بختیاری‌زاده، عبدالله ویسی، محمد ربیعی، جواد زرینچه، مجید باقری‌نیا و ابراهیم صادقی بودند که اردو در چهارمحال و بختیاری برگزار کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha