۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 5454
کد خبر: 85580320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابراز همدردی ایران با سیل‌زدگان بنگلادش و سودان

۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۰۹
کد خبر: 85580320
ابراز همدردی ایران با سیل‌زدگان بنگلادش و سودان

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به خانواده‌های جانباختگان سیل در بنگلادش و سودان تسلیت گفت.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، در پی رخداد سیل گسترده در بنگلادش که منجر به وقوع خسارات مادی و انسانی در این کشور شد، با دولت و ملت بنگلادش ابراز همدردی کرد و به خانواده‌های جانباختگان تسلیت گفت.

کنعانی ضمن آرزوی سلامتی عاجل برای مصدومان این حادثه تلخ، اعلام داشت دولت و مردم ایران در این شرایط ناگوار، خود را در کنار دولت و مردم بنگلادش می‌بینند.

سخنگوی وزارت امور خارجه، ضمن ابراز تأثر عمیق از وقوع سیل در استان بحرالاحمر سودان و شکسته شدن سد اربعات، جانباختن و مفقود شدن ده‌ها تن از شهروندان این کشور را به دولت و ملت سودان و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت. 

وی ابراز امیدواری کرد کشور و مردم سودان بزودی از مرحله سخت کنونی عبور کرده و شاهد شکوفایی و نیز ثبات و امنیت در کشور دوست و برادر سودان باشیم.

به گزارش ایرنا؛ مقامات بنگلادش روز دوشنبه، پنجم شهریور اعلام کردند که شمار تلفات سیل ناشی از باران‌های بی‌امان موسمی در بنگلادش به ۲۳ نفر افزایش یافته و حدود یک میلیون و ۲۴ هزار خانوار در ۱۱ منطقه گرفتار شده‌اند.

همچنین سازمان ملل اعلام کرد که در پی شکسته شدن یک سد در سودان خانه های ۵۰ هزار نفر از ساکنان این کشور تخریب شده و دست کم ۳۰ نفر کشته شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha