۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۲۲
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85580521
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تلفات و خسارات گسترده سیل در شمال کشور جنگ زده سودان

تهران-ایرنا- سیل در شمال سودان باعث تخریب صدها خانه، زیر آب رفتن اراضی زراعی و قطع جاده های مواصلاتی شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های عربی، شهرهای دنقلا، کریمه، ابوحمد، مروی، القولد و عبری و نیز روستاهای تابعه آنها در ایالت شمال سودان، شاهد بارندگی شدید به مدت بیش از ۸ ساعت بود.

شاهدان عینی در این باره اعلام کردند: سیل و بارندگی شدید منجر به تخریب صدها خانه و قطع راه های ارتباطی و جریان برق در منطقه شده است.

دولت سودان، به دلیل شدت بارندگی ها، مدارس ایالت شمال سودان را تعطیل اعلام کرده است.

این در حالی است که مناطق تابعه ایالت دریای سرخ سودان به دلیل بارندگی شدید و سیل، شاهد شکستن سد «اربعات» و کشته یا ناپدید شدن ده ها تن در دو روز اخیر بوده است.

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل در سودان شامگاه دوشنبه در این باره اعلام کرد: به دلیل شکستن سد اربعات در شرق سودان، ۳۰ تن جانشان را از دست داده اند.

این دفتر پیش بینی کرد آمار جانباختگان، بیش از رقم اعلام شده باشد.

دولت سودان، شامگاه دوشنبه شمار قربانیان سیل هفته های اخیر در این کشور را ۱۳۲ تن اعلام و تاکید کرد: ۱۲۹ هزار و ۶۵۰ شخص آسیب دیده اند. همچنین شمار منازل تخریب شده به ۱۲ هزار و ۴۲۰ باب و شمار منازل آسیب دیده به ۱۱ هزار و ۴۷۲ باب رسیده است.

به گزارش ایرنا، کشور سودان سالیانه از اواسط خرداد ماه تا اوایل مهر ماه شاهد بارندگی‌های سیل آسا است.

سیل و خسارت‌های اخیر در سودان، با ادامه جنگ داخلی در این کشور همزمان شده است.

این جنگ که از فروردین سال ۱۴۰۲ بین ارتش و نیروهای واکنش سریع آن کشور آغاز شده است، تاکنون ۱۸ هزار و ۸۰۰ کشته و نزدیک به ۱۰ میلیون آواره برجای گذاشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha