پنجمین باشگاه سوارکاری کنگاور افتتاح شد+فیلم

کنگاور- ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان کنگاور گفت: شمار باشگاه‌های فعال سوارکاری این شهرستان با افتتاح باشگاه سوارکاری "قیاسی" در روستای قره‌گزلو کنگاور در شرق استان کرمانشاه به پنج مورد رسید.

به گزارش ایرنا، داود مبرا روز سه‌شنبه در آیین افتتاح این باشگاه که فرماندار کنگاور و جمعی از اعضای شورای اداری و فعالان صنعت اسب‌سواری حضور داشتند، اظهار کرد: این مجموعه با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد ریال آورده مالک و مجوز رسمی اداره ورزش و جوانان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی اظهار کرد: بهره برداری از این مجموعه و افزایش مجموعه های پرورش اسب در شهرستان و ایجاد و افزایش این زیرساخت ها شرایط برای ساماندهی و ارتقای سطح کمی و کیفی مسابقات اسب دوانی در کنگاور و میزبانی شایسته از این رشته مفرح را بیش از پیش فراهم می کند.

مبرا با بیان اینکه تا کنون همایش ها و جشنواره‌های کشوری زیادی از اسب اصیل کُرد در معبدآناهیتا، شهر گودین و روستای فش برگزار شده، خاطرنشان کرد: ورزش اسب سواری در کنگاور به ثبت ملی رسیده است.

او همچنین گفت: هیات اسب سواری کنگاور به عنوان یکی از هیات های فعال از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه معرفی شده است.

شهرستان کنگاور در استان کرمانشاه به عنوان خاستگاه اصلی اسب سواری و میدان‌داری اسب کُرد، از زمان کاسی‌ها تاکنون مورد توجه بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha