چهار هزار و ۵۰۰ امدادگر به زائران دهه پایانی صفر در خراسان‌رضوی خدمت می‌کنند

مشهد-ایرنا - دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: چهار هزار و ۵۰۰ نیروی امدادگر در قالب ۲ طرح «همسفران خورشید» و«قدم به قدم» به زائران دهه پایانی ماه صفر خدمت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، یعقوب سلیمانی روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح خدمت‌رسانی به زائران امام‌رضا (ع) همگام با دهه پایانی ماه‌ صفر در مشهد افزود: هزار و ۵۰۰ امدادگر در طرح «همسفران خورشید» و سه هزار جوان در طرح «قدم به قدم» فعالیت دارند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیرامون ارائه خدمات به زائران حرم امام رضا (ع) در ایام دهه پایانی ماه صفر، ادامه داد: امسال هماهنگی های لازم با همکاری و مساعدت دستگاه‌های مختلف انجام شد تا خدمات‌رسانی به زائران حرم مهربانی‌ها و حضرت امام رضا (ع) به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: جلسات هماهنگی در استان خراسان برگزار شده و با توجه به اینکه نگاه خدمت به زائران امام رضا(ع) یک نگاه ملی است، بیش از ۲۴۰ خودروی امدادی برای خدمت رسانی به کار گرفته شده‌ است.

وی افزود: همچنین تعداد ۱۱۶ پایگاه ثابت و سیار در محورها و مسیرهای منتهی به مشهد و حرم امام رضا (ع)، مستقر و تجهیز شده‌اند.

سلیمانی گفت: همچنین بیش از ۷۰۰ ویلچر با حضور جوانان داوطلب ویژه نقل و انتقال سالمندان و حدود ۱۰۰ تیم امدادی در مسیرهای منتهی به حرم امام رضا (ع)با برای ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی پیش‌بینی شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت هماهنگی و همدلی میان دستگاه‌های مختلف در اجرای این برنامه‌ها، گفت: با توجه به هماهنگی و هم‌افزایی صورت گرفته شاهد یک نقطه عطف در تاریخ خدمات‌رسانی و ایثارگری خواهیم بود؛ این اقدامات به نوعی تجلی روحیه معنوی و عشق به امام حسین (ع) و امام رضا (ع) است که در این ایام مبارک نمایان می‌شود.

دبیر کل هلال احمر کشور بیان کرد: در قالب پشتیبانی از مراسم اربعین حسینی، جمعیت هلال‌احمر با همکاری دیگر دستگاه‌ها حدود ۲۲ هزار برنامه پشتیبانی برای زائران حضرت امام حسین (ع) را اجرا کرد.

به گفته وی، در این برنامه‌ها پنج هزار نفر نیروی امدادگر، کادر پزشکی و درمان با همراهی تجهیزاتی مانند ۲۰۰ دستگاه آمبولانس و ماشین‌های امدادی در خاک عراق، خدمات ارزشمندی را به زائران ارائه دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha