نمایشگاه صنایع دستی در مسیر بازگشت زائران اربعین در کنگاور برپا شد

کنگاور - ایرنا - رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگاور گفت: در ایام اربعین حسینی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات شهرستان کنگاور در استان کرمانشاه برپا شده و پذیرای زائران اربعین حسینی است.

محمدجواد عظیمی عصر سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در شهرستان کنگاور در شرق استان کرمانشاه ویژه اربعین حسینی در ۱۰ غرفه برپا شد.

رییس اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگاور افزود: این نمایشگاه صنایع دستی شامل، گلیم بافی، میناکاری، سفالگری، و زیورآلات سنتی و همچنین سوغات در مسیر زوار اربعین برپا شد.

او تصریح کرد: این نمایشگاه که با استقبال ویژه مسافران بازگشته از عتبات عالیات همراه شده تا پایان هفته جاری دایر خواهد بود.

عظیمی گفت: شهرستان کنگاور به عنوان شهر تمدن و تدین همواره میزبان شایسته‌ای برای زائران عتبات عالیات در طول تاریخ بوده است.

او ادامه داد: پیاده روی عظیم اربعین فرصت گران‌بهایی است تا در کنار خدمات دهی به زوار فرصت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان نیز معرفی شوند.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگاور با بیان اینکه این شهرستان از دیرباز محلی برای رشد هنرمندان و صنعتگران برجسته بوده است، اضافه کرد: روستای فش کنگاور به عنوان دهکده ملی ساخت ساز سنتی ثبت شده و یکی از مراکز عمده تولید ساز در استان کرمانشاه است.

کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد که دارای جاذبه های گردشگری از قبیل سراب فش، گودین تپه، پل تاریخی کوچه کنگاور، معبد آناهیتا و... است و نزدیک به ۲ هزار هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی در آن فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha