فروش ۵۰ میلیارد ریالی صنایع دستی و سوغات کرمانشاه در ایام اربعین

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از فروش ۵۰ میلیارد ریالی غرفه‌های صنایع دستی و سوغات کرمانشاه در اربعین امسال خبر داد.

داریوش فرمانی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: امسال ۱۵۶ غرفه صنایع دستی و سوغات کرمانشاه در مسیر تردد زوار اربعین برپا شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه نمایشگاه‌های صنایع‌دستی که در مسیر تردد زوار دائر شده بود مورد استقبال زائران قرار گرفت، تصریح کرد: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و تولیدات هنرمندان استان کرمانشاه در شهرستان‌های کنگاور، صحنه، بیستون، کرمانشاه، روانسر، اسلام آبادغرب، دالاهو، سرپلذهاب و قصرشیرین با انواع محصولات تولیدی در مسیر بازگشت زائران اربعین برپاشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: تزئینات چوبی، صنایع دستی و لوازم پذیرایی به همراه سوغات کرمانشاه عرضه شد.

فرمانی بیان کرد: این غرفه‌ها امسال به صورت رایگان در اختیار فروشندگان صنایع دستی و سوغات قرار گرفته است.

وی یادآور شد: علاوه بر غرفه‌های ایجادی در شهرستان‌های مسیر زوار اربعین، ۲ بازارچه دائمی شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب و دالاهو، خانه صنایع دستی کرمانشاه و ۲۲ غرفه بازارچه فصلی طاقبستان نیز در این ایام اقدام به فروش صنایع دستی و سوغات کرده‌اند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه محل عبور زائران اربعین و عتبات عالیات است و امسال نزدیک به ۹۰۰ هزار زائر از مرز بین المللی خسروی تردد و بیش از ۲ و نیم میلیون زائر دیگر مرزها هم از شهرها و مناطق استان کرمانشاه عبور کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha