قاسمپور: با دوچرخه نمی‌توان جِت را گرفت؛ اتفاقات فوتبال ما، طنز است

تهران- ایرنا- کارشناس فوتبال کشورمان در واکنش به کاهش سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا، گفت: اتفاقاتی که در فوتبال ما رخ می‌دهد شبیه یک طنز واقعی است و باید باور کنیم که با دوچرخه نمی‌توان جِت را گرفت.

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و در واکنش به کاهش سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا، اظهار داشت: اگر انتظاری غیر از این داشتیم یعنی فوتبال را به خوبی درک نکرده‌ایم. شاید برخی‌ نمی‌خواهند و یا درک درستی از واقعیت‌ها ندارند اما بضاعت فوتبال ما همین است که می‌بینیم و کاهش سهمیه نمایندگان ما در لیگ نخبگان خیلی از چیزها را روشن می‌کند.

وی ادامه داد: هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی آغاز می‌شوند که هنوز تیم‌های تهرانی نمی‌توانند در خانه و با حضور هواداران خود به مصاف رقبا بروند. این یک طنز تلخ است که شاید فقط در فوتبال ما دیده شود. فوتبالی که ادعای آقایی در آسیا را دارد از عدم زیرساخت‌ها رنج می‌برد و حال و روز خوبی ندارد. متاسفانه در فوتبال ما افرادی به کار گرفته می‌شوند که دانش و تخصص لازم را ندارند و برای همین است که روز به روز شرایط بدتر می‌شود اما برخی‌ چشم‌ خود را روی واقعیت‌ها بسته‌اند و ‌نمی‌خواهند آنچه اتفاق می‌افتد را ببینند.

قاسمپور: با دوچرخه نمی‌توان جِت را گرفت؛ اتفاقات فوتبال ما، طنز است

کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد: تا همین شرایط باشد نمی‌توان و نباید انتظار معجزه داشت. فوتبال آسیا مدت‌ها است در مسیر رشد و ترقی گام برمی‌دارد اما ما هنوز در ابتدایی‌ترین چیزها که زمین فوتبال و استادیوم است،‌ درجا می‌زنیم. همین تیم‌های عربی را ببینید، یکی از برنامه‌های آنها جذب ستاره‌هایی است که فوتبال آنها را در مسیر رشد و ترقی قرار داده است اما در فوتبال ما چه بازیکنانی توپ می‌زنند و از کجا می‌آیند؟ قبول دارم که بسیاری از این ستاره‌ها در سال‌های پایانی بازی حرفه‌ای خود هستند اما همچنان در زمین بازی حرف‌هایی برای گفتن دارند که سطح فوتبال این کشورها را بالا می‌برد اما در فوتبال ما شاهد حرکت نزولی هستیم و تیم‌ها هیچ حرکت هدفمندی که نشان از ارتقای سطح فنی داشته باشد را نشان نمی‌دهند.

قاسمپور گفت: در این میان تنها چند تیم مشخص و معدود که پول بیشتری نسبت به سایر تیم‌ها دارند با جذب بازیکنان بهتر خود را از بقیه جدا کرده و برای قهرمانی می‌جنگند و تکلیف سایر تیم‌ها هم مشخص است. اگر فوتبال ما دست افراد کاربلد و متخصص بود نباید به چنین سرنوشتی دچار می‌شد و این شرایط روز به روز هم بدتر می‌شود.

قاسمپور: با دوچرخه نمی‌توان جِت را گرفت؛ اتفاقات فوتبال ما، طنز است

او با اشاره به حضور VAR در فوتبال ما خاطر نشان کرد: این تصاویری که ما می‌بینیم بیشتر شبیه دستگاه ویدویی است که ۳۰ سال قبل در منازل داشتیم و با آن فیلم می‌دیدیم. هر جا هم متوجه نمی‌شدیم، فیلم را عقب و جلو می‌بردیم تا چیزی را از دست ندهیم. VAR امروزی که در فوتبال ما به کار گرفته شده نواقض بسیاری دارد و باید اصلاح شود. تصاویر شفاف نیست و خروجی درستی به مخاطب نمی‌دهد. شفافیت لازم را ندارد و با ایرادهای بسیار همراه است و اگر بخواهم نظر کارشناسی بدهم به اعتقاد من این VAR نیست.

وی با گلایه از هزینه‌های زیاد و بدون خروجی که در فوتبال ایران شده و می‌شود، گفت: در ماجرای مارک ویلموتس چقدر پول هزینه شد و سرانجام آن چه شد؟ با خاطیان برخورد لازم صورت گرفت؟ چه کسی در خصوص ریخت و پاش‌های نابجا در فوتبال پاسخگو است؟ با این شرایط نمی‌توان VAR را تمام و کمال وارد کشور کرد تا حداقل برخی از مشکلات را کم کنیم.

قاسمپور به جام‌جهانی قطر اشاره کرد و گفت: زمانی که در قطر بودم با یک فرد ایرانی که تخصص و حوزه کاری‌اش نصب تجهیزات نور و صدا بود آشنا شدم، همین فرد در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم حضور داشت و این نشان می‌دهد برای آنها فرقی ندارد که این فرد کیست و چه ملیتی دارد فقط مهم این است که کارش را به بهترین شکل ممکن انجام دهد، اما در فوتبال ما کار را به دست کسی می‌سپاریم که تخصص لازم را ندارد و برای همین است که روز به روز از فوتبال آسیا و کشورهای همسایه عقب می‌مانیم.

قاسمپور: با دوچرخه نمی‌توان جِت را گرفت؛ اتفاقات فوتبال ما، طنز است

کارشناس فوتبال کشورمان به حوزه ساخت‌وساز در فوتبال هم اشاره کرد و گفت: همین ورزشگاه نقش جهان را ببینید، چندسال و چقدر هزینه برای ساخت آن شد؟ آیا در همین مدت کوتاه باید این ورزشگاه به چنین سرنوشتی دچار شود؟ این تنها یک نمونه است و از این اتفاقات کم نیست و علت آن هم آن است که در زمان ساخت نظارت کامل و درستی روی پروژه‌ها نمی‌شود و باید برای آن تدبیر کرد.

او در مورد رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران تاکید کرد: خیلی زود است که بخواهیم نظری بدهیم چراکه تیم‌ها در ابتدای راه هستند،‌برخی تیم‌ها هنوز خود را پیدا نکرده‌اند و باید به آنها زمان داد تا وضعیت خود را مشخص کنند. شاید در هفته‌های آتی بتوان در این مورد با آگاهی بیشتر صحبت کرد.

گفتنی است، بر اساس اعلام رسمی فدراسیون فوتبال، سهمیه‌های ایران در فصل ۲۰۲۶-۲۰۲۵ لیگ نخبگان کاهش پیدا کرده و به ۱+۱ سهمیه رسیده است. بر این اساس فوتبال ایران یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم که با عبور از پلی‌آف قطعی می‌شود، خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha